6 načina da poboljšamo izgled kože – bez korišćenja bilo kakvih proizvoda

Prolazim kroz prilično težak životni period i osećam se kao da sam odjednom, u poslednjih mesec-dva, starija desetak godina. A taj osećaj odražava se i na kožu pa sam odlučila da preduzmem još nešto, pored svoje uobičajene nege. Evo koje sam navike uvela kako bih uticala na izgled kože.

Kada želimo da učinimo nešto za zdravlje i izgled kože, obično posegnemo za kozmetičkim proizvodima. I to je sasvim opravdano ( i korisno). Uostalom, ko bi tome odoleo, uz sva ta marketinška obećanja o “blistavoj koži” ili „klinički dokazanim rezultatima za 21 dan“? Naravno, maska za područje oko očiju može privremeno ublažiti podočnjake, tretman za akne će isušiti Vezuv na licu, a kvalitetan serum će momentalno hidrirati kožu. Upravo zato toliko i volimo kozmetiku! Ali, da bismo trajno rešili probleme s kožom, potrebno je da na nju delujemo holistički i da uvedemo zdrave navike. Odlučila sam da počnem redovno da primenjujem sledeće metode i da se pridržavam zdravijih navika, kako bih unapredila zdravlje svoje kože i bez upotrebe proizvoda! Evo šta sam imala na umu.


Hladan tuš

Počinjem od onoga što mi najteže pada, jer sam tip osobe koji zaista (ZAISTA!) teško podnosi hladnoću. Ali, dokazano je da hladan tuš pozitivno utiče na cirkulaciju, pa time i na izgled kože. Za početak, hladan tuš primenjujem samo tokom poslednjih 30-ak sekundi tuširanja. Ako možete da izdržite duže – još bolje!

Ice ice, baby

Kad sam već kod dejstva hladnoće, korisno je da prilikom jutarnje rutine pri ruci imate kockice leda. Ublažite natečene kapke tako što ćete lagano prelaziti kockicom leda kružnim pokretom oko očiju. Hladnoća dovodi do skupljanja tkiva, a istovremeno pomaže i da se bolje upije proizvod za područje oko očiju, ako ga nanesete pre tretmana ledom. Dakle, dva u jedan. Takođe, led može biti odlična “pomoćna terapija” za akne i bubuljice jer pomaže u smanjenju otoka i crvenila. Na društvenim mrežama viđala sam influenserke koje napune posudu ledom i hladnom vodom i zatim umoče u nju čitavo lice. Ovo nisam isprobala, ali pretpostavljam da deluje.

Kad sam već kod ledene terapije, korisno je imati pri ruci i gedžet poput Fraicheur Paris ledenih kugli, a ako njih nemate ali imate roler od žada ili kvarca, možete njega staviti u zamrzivač na 5 minuta pa zatim njime izmasirati lice.

Hidratacija iznutra

Koliko god hidratantna krema ili serum mogu da rehidriraju kožu i učine da ona izgleda mlađe, neophodno je da je hidriramo i iznutra. Naravno, svi znamo za one preporuke da unosimo dva do tri litra vode dnevno i dodatni litar za svaki sat vežbanja. Ali, vodite računa i o tome da organizam hidrirate – ishranom. Kako? Tako što ćete unositi više svežeg povrća i voća, koje je, osim vodom, bogato i fitonutrijentima koji su pravi eliksir zdravlja.

Oznojite se!

Evo još jednog razloga za treninge: Znojenje je korisno za cirkulaciju, što održava kožu zdravom. Takva stimulacija kože povećava proizvodnju kolagena i podstiče procese obnavljanja ćelija. Uprkos uvreženom mišljenju, znojenje pomaže u uklanjanju loših bakterija sa kože i prirodni je hidratant.

Manje vremena pred ekranima

Previše vremena ispred ekrana nije sjajno za naše mentalno zdravlje, a uz to je utvrđeno i da ekrani opterećuju oči, što utiče na pojavu i produbljivanje finih linija i bora. Nama kojima je posao povezan sa ekranima nije moguće da ih tek tako isključimo, pa zato možda nisu loša ideja naočare sa staklima koja štite od plavog svetla, kako bismo blokirali višak svetlosti i manje “žmirkali”.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jasmina Ubiparip (@jasmina.ubiparip)


Beauty sleep

Ni najrazrađeniji večernji režim nege, ni najkvalitetniji preparati, ne mogu pružiti prednosti koje ima kvalitetan noćni san. Sedam do devet sati sna (u zavisnosti od individualnih potreba) revitalizuje čitav naš organizam, pa time, naravno, i kožu. Dok spavamo, naš organizam proizvodi kolagen i stimuliše protok krvi, što pomaže da se naša koža regeneriše. Osim toga, studije pokazuju da nedostatak sna utiče na nezdrave navike, poput izbegavanja fizičke aktivnosti i nepravilne ishrane, a to takođe utiče na kožu.

I, za kraj, da se nadovežem na ono što sam pomenula na početku: U težim životnim periodima, za naše mentalno zdravlje korisno je uvesti male rutine koje donose pozitivne pomake, čak i ako se one ne odnose na ono što je u tom trenutku naš glavni problem. Jer, na neke stvari u životu ne možemo uticati, ali na neke ipak možemo, a kada znamo da makar ne nekom životnim polju činimo za sebe nešto dobro, to budi pozitivan osećaj i omogućava nam da ne dopustimo da nas negativne emocije preplave u potpunosti.

Foto: Instagram / @christinanadin

Sadržaj naveden u ovom članku napisan je samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet ili konsultaciju. Naglašavamo da se BeautyDesk.rs ne bavi pružanjem medicinskih saveta ili usluga. Mišljenja i sadržaj uključeni u članak samo su stavovi autora, te ne treba da se koriste kao zamena za ekspertsko mišljenje ili konsultaciju, niti BeautyDesk.rs može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu oslanjanjem na sadržaj članka.

Povezani članci

glass skin
Nega

Ne želimo ,,glass skin“! Vratite u modu prirodnu teksturu kože!

PRAVO NA LEPOTU jedno je od osnovnih ljudskih prava
Nega

PRAVO NA LEPOTU jedno je od osnovnih ljudskih prava

Nega

KIEHL’S SINCE 1851 predstavlja dva proizvoda protiv bubuljica, od kojih je jedan viralni „tečni flaster“

pazuh
Nega

Ovi trikovi pomoći će vam da zaboravite na taman pazuh…

pshiodermatologija
Nega

Psihodermatologija: U kojoj meri osećanja mogu uticati na izgled kože?

vitamin B
Nega

Koji oblici vitamina B vam mogu pomoći u nezi kože + lista seruma koji ih sadrže