BD stav: Da li je cena garantuje kvalitet?

Na mojoj kozmetičkoj polici jedan pored drugog stoje proizvodi različitog cenovnog ranga. Na primer, tu je krema za usne i područje oko usana, koja targetira bore smejalice, i košta preko 10.000 dinara. Ali i tonirani balzam za usne koji sam platila oko 500 dinara, a zatim i nega sa hijaluronom (bez mineralnih ulja) koja košta ispod 500 din. I luksuzna kozmetika i ona pristupačna čine moju “beauty kapsulu”. Sličan stav imamo i povodom izbora proizvoda koje vam preporučujemo na Beauty Desk-u: želimo da zastupimo sve kategorije. Evo i zašto.

Nedavno sam primetila da, kada me neko pita za preporuku, ukoliko mi je favorit preparat iz luxe kategorije, uvek imam potrebu da naglasim nešto poput: “Jeste skuplji, ali stvarno dugo traje” i da dodam: “A pored njega, nije loš ni taj i taj proizvod koji je dosta povoljniji”. Kao da se izvinjavam što preporučujem nešto skupo.

Kao dugogodišnja urednica ženskih lifestyle magazina, često sam imala priliku da isprobam predivne i preskupe proizvode potpuno besplatno, da bih pisala o njima. Ali, ne dobijam gratis sve luxe proizvode koje koristim. Neke od njih kupujem jer biram da ih kupim – po principu, radije jedan kvalitetan proizvod koji mi potpuno odgovara i u kojem ću istinski uživati nego pet jeftinijih koji će mi biti u kategoriji “može da prođe”. S druge strane, često nailazim i na fantastične proizvode za koje se iskreno iznanadim kada shvatim koliko im je cena skromna. Dakle, u svakoj kategoriji, postoje proizvodi u koje se bukvalno možemo zaljubiti – a upravo o takvima biramo da pišemo na Beauty Desk-u, bez obzira na cenu.

Kolekcija za negu usana koju pominjem u uvodu: Catrice Power Full 5 Lip Care (oko 480 din.), Grus Lip Lover 24/7 (900 din.), Chanel Le Lift Smoothing and Firming Lip and Contour Care (oko 10.500 din.), Nuxe Very Rose Lip Balm (oko 1.450 din.), Labello Hyaluron Lip Moisturize Plus (oko 420 din.)

Ali, da se vratim na onaj problem “nelagode” kada nekome preporučujem preparat koji nije jeftin. Važno je da razumemo da cenu luksuzne kozmetike diktira veći broj faktora, te da ona nije slučajno visoka.

Dakle, šta uopšte jedan proizvod čini luksuznim?

Iako ste možda odmah pomislili na cenu – ne, visoka cena nipošto nije jedino što definiše luksuzne proizvode. Luksuzna kozmetika određena je čitavim skupom osobina. Neke od njih su fizičke, materijalne – odnose se na sastojke, način proizvodnje i slično. Druge su nematerijalne i tiču se naše emotivne percepcije – doživljaja luksuznih proizvoda.

Iskustva, a ne samo stvari

Kupci danas nisu u potrazi samo za konkretnim predmetom koji će zadovoljiti njihovu potrebu. Na primer: Zamislite situaciju da vas muči osećaj suve i zategnute kože na rukama. Hoćete li ući u prvi supermarket, drogeriju, apoteku ili parfimeriju i zatražiti: “Molim vas, jednu kremu za ruke” i izaći sa prvim proizvodom koji je prodavac ili apotekar dohvatio sa police, bez ikakve konsultacije? Najverovatnije nećete, iako bi vam i tako, nasumično, odabrana krema pomogla da rešite svoj problem. Kao kupci, većina nas je danas u potrazi za iskustvom koje, u slučaju kozmetike, počinje sa bezbroj sitnih detalja koji karakterišu određeni proizvod, a završava sa osećajem koji nam pruža njegova upotreba.

Odabrani sastojci, inovativne formulacije

Naravno, to nije sve. Luksuzna kozmetika mora da nam pruži i realna, vidljiva poboljšanja: da ispuni naša očekivanja, pa čak i više od toga. Zato većina luksuznih brendova ulaže u naučna istraživanja, koja često traju godinama, i upotrebljava vrhunske, ponekad vrlo retke i skupe sastojke. Drugim rečima, iza luksuznog proizvoda stoji nauka kao garancija da ćemo dobiti maksimum za svoj novac.

Briga o ekologiji

Prva mesta na listama omiljenih svakako da će zauzeti oni brendovi koji šalju jasne poruke o potrebi očuvanja životne sredine i koji mogu da se pohvale održivim poslovanjem. U tom kontekstu, mnogi brendovi se angažuju oko dobavljanja sastojaka prirodnog porekla, brinući o tome da oni budu proizvedeni u fer uslovima i od lokalnih proizvođača. Odatle će sastojci stići u laboratorije, gde će dobiti oblike ekstrakata i korisnih molekula koji će do potrošača konačno stići u obliku proizvoda koji obiluju antioksidansima, podstiču proizvodnju kolagena, regenerišu kožu, čine je blistavijom itd. Kada je luksuzna kozmetika u pitanju, nema mesta improvizacijama. Da bi se dobio vrhunski proizvod, potrebno je vreme, veoma često i godine istraživanja u specijalizovanim laboratorijama. A efikasnost potvrđuju i specijalni testovi.

Pakovanje i dizajn koji oduševljavaju

Ovo je još jedan element koji ne smem zaboraviti da pomenem. Pomislite sada na onu kremu za ruke o kojoj sam pisala ranije. Zamislite je u neuglednom, bezličnom, plastičnom pakovanju. “Obrišite” tu sliku pa umesto nje vizualizujte elegantnu, skupocenu tubicu, možda nesvakidašnjeg oblika. Koliko zadovoljstva će vam pružiti dok takav proizvod vadite iz tašne, otvarate, pritiskate, razmazujete…

Neko je rekao da mu je svejedno kakvu kremu za ruke koristi? Chanel La Creme Main

Luksuzna kozmetika je prisutnija nego ikada

Pre ere influensera, luksuzna kozmetika je većini potrošača delovala daleko i nedostižno. Luxe proizvodi uglavnom su bili dostupni samo u odabranim parfimerijama, što je pomagalo u stvaranju ekskluzivnosti, ali i ograničavalo krug kupaca. Međutim, zahvaljujući Instagramu, TikTok-u i drugim društvenim mrežama, jasno je uočljiv porast popularnosti luksuzne kozmetike. Influenseri su luksuzne proizvode postavili u kontekst “obične” svakodnevice. Zahvaljujući tome mnogi su pomislili: Čekaj, pa zašto i ja sebi ne bih priuštila poneko malo, luksuzno zadovoljstvo?

Dobro, da zaključim: Da li luksuzni proizvodi opravdavaju svoju cenu?

To zavisi od vas. Od toga kako definišete „vrednost“. Mnogi će reći da luksuzni brendovi u potpunosti zaslužuju višu cenu jer najčešće sadrže kvalitetnije sastojke i duže traju. Često su njihove formulacije čiste i održivije, što obično vodi ka višoj ceni, ali može biti prioritet za neke potrošače.

Međutim, ako luksuzna kozmetika premašuje vaš budžet – iskreno, ništa strašno: možete nabaviti i te kako kvalitetne proizvode i po znatno nižim cenama. Međutim, ako ste radoznali u vezi sa luxe proizvodima, ali niste sigurni da li su za vas, predlažem da priuštite sebi jednu stvar – nešto što svakodnevno koristite, na primer puder. Tek kada nešto isprobate na svojoj koži, moći ćete da odlučite da li je proizvod vredeo dodatnih troškova u odnosu na drogerijske. I, ne zaboravite pre kupovine da pročitate recenzije!

P.S. Iz gore pomenute griže savesti da preporučujem nešto što nije svima dostupno, verovatno je došla i potreba da na BeautyDesk.rs pišemo o dupes proizvodima. Nisu ”prava stvar”, ali kada budžet ne dozvoljava drugačije, sasvim su korektna zamena. Na primer, ovi parfemski Zara dupes.

Fotografije: Harper Sunday via Pexels, Beauty Desk redakcija

Povezani članci

maskara za osetljive oči
Make-up

BD IZBOR: Izdvojili smo top 5 maskara za osetljive oči

oud
Parfemi

Zbog čega su OUD parfemi popularni u zimskom periodu godine?

kvercetin
Nega

Antioksidansi u kozmetici: Kvercetin

najpretraživaniji kozmetički sastojci
Nega

Najtraženiji kozmetički sastojci u 2024. godini su…

vazelin
Nega

Vazelin: Sastojak za blistavu kožu i punije usne

suva koža
Nega

Suva koža tokom zime: 10 strategija koje će vam pomoći da sprečite ovaj scenario