Šta su tačno “dupes”? O kakvim se duplikatima radi i zašto svi pričaju o njima?

Pod uticajem viralnih sadržaja sa TikTok-a, brzih promena trendova i nestabilne ekonomske situacije, sve više nas – posebno ako pripadamo generaciji Z – odlučuje se na kupovinu „dupes“-a, odnosno, duplikata ili ekvivalenata. U pitanju su jeftini proizvodi koji su nam predstavljeni kao pristupačna zamena za prestižne artikle iz luxe kategorije.

Dupes ili jeftinije alternative omiljenih proizvoda su svuda. Trend duplikata zapravo su pokrenuli TikTokeri, koji snimke o sličnim ali jeftinijim proizvodima vide kao prečicu do viralnosti. I to im zaista polazi za rukom. Na TikTok-u hashtag #dupe ima skoro 4 milijarde pregleda.

Ovaj koncept posebno rezonira u industriji lepote, jer proizvodi mogu da budu identični kako po formuli, tako i po efektu koji pružaju. Teška ekonomska situacija, rast cena i munjevita smena trendova stvaraju potražnju potrošača za pristupačnijim alternativama.

Generacija Z izbor dupes-a smatra mudrom kupovinom. Za Gen-Z, šminka ili proizvod za negu kože koji oponašaju efekat skupljeg, prestižnog proizvoda gotovo su jednako poželjni kao i original.

Uticaj influensera

U industriji lepote pojavljuje se toliko noviteta da je zaista, za veliku većinu, finansijski nemoguće da konstantno izdvaja toliki novac, ma koliko voleli kozmetiku. Influenseri na društvenim mrežama pomažu potrošačima da se snađu u tom mnoštvu. TikTokeri i Instagrameri dižu na pijedestal prestižne brendove kao što su Charlotte Tilbury, Dior Beauty, Olaplex i Dyson, ali takođe i one jeftinije poput E.l.f. ili Essence. Neki influenseri proširuju definiciju „duplikata“ tako što uključuju i proizvode koji makar i približno liče na skupe ekvivalente. Drugi se oslanjaju na stručnost, objašnjavajući šta različiti proizvodi rade ili ne. Na mrežama možete pronaći i dermatologe koji kreiraju sadržaj sa porukom: Ovo će delovati na isti način kao onaj skupi proizvod za kojim žudite.

@beautystylelist

💗BLUSHES Comparison💗 E.L.F Beauty HALO GLOW-Rose You Slay vs. Charlotte Tilbury Beauty Wand- Pinkgasm 💗E.L.F Beauty HALO GLOW in Rose You Slay💗 $9 ✨Halo Glow Blush Beauty Wand✨ A glowy liquid blush wand with a cushion-tip applicator to give cheeks a pop of radiant color. ✔️Easy-to-use blush wand with a cushion-tip applicator. ✔️Gives you a flushed, luminous complexion. ✔️Liquid, buildable blush formula effortlessly blends into skin. ✔️Infused with skin-loving 2% squalene. 💗Charlotte Tilbury Beauty Wand in Pinkgasm💗$42 Pinkgasm – Pink Highlight, shimmer finish A multi-use illuminating gel that can be worn as a highlighter or blush for buildable color and an instant glow. Dot and blend for easy application. Highlighted Ingredients: ✨️Soft Focus Silica: Rich velvety texture blurs imperfections. ✨️Lustrous Polymers: Enhances skin luminosity with a smooth texture. -✨️Sensorial Oil: Imparts a silky soft feel and shine. #charlottetilbury #highlighter #blush #sephora #reels #reelsinstagram #beautyreels #makeupreels #glowingskin #glowup #glowgasm #glowglide glowymakeup #pinkblush #pinkgasm #dupes #elfcosmetics #elf #blush #beautywands #drugstoremakeup #eyeslipsface #reels #reelsmakeup #glowingskin #drugstoremakeup #amazonstorefront

♬ XXL – LANY

Jedan primer iz prakse

E.l.f. Beauty je jedna od kompanija koja je najviše imala koristi od trenda dupes-a. Njihov Halo Glow Filter i Hydrating Core Shine, koji su slični Hollywood Flawless Filteru Charlotte Tilbury i Clinique-ovom Black Honey ružu za usne, postali su viralni. Govoreći o zaradi brenda u prvom kvartalu 2023. godine, izvršni direktor Tarang Amin pripisao je 16 uzastopnih kvartala rekordne prodaje upravo poređenju E.l.f.-ovih proizvoda sa prestižnim ekvivalentima. Ova kompanija savladala je veštinu kreiranja sličnog proizvoda po daleko nižoj ceni. Ipak, E.l.f. ne želi da bude poznat isključivo kao brend koji stvara sjajne duplikate. Primarno make-up brend, sada je počeo da se širi i na kategoriju nege kože. Zašto? Ljudska psihologija je takva da više cenimo ono što skuplje platimo, što dovodi do toga da brendovi koji prodaju superjeftine proizvode mogu biti u minusu kada je u pitanju lojalnost potrošača.

Šta nosi budućnost

Mnogi smatraju da pomama za duplikatima ne šteti – a možda čak i pomaže – prestižnim beauty brendovima. To pokazuju i cifre: prodaja luxe proizvoda dostigla je 27 milijardi dolara u 2022, što je povećanje od 15 odsto u odnosu na 2021, dok je masovna prodaja porasla za 4 odsto.
Dosledno referenciranje nekog proizvoda kao Svetog grala stvara buzz i čini ga poželjnim. Veoma često kopirana Charlotte Tilbury imala je povećanje prodaje šminke od 52 odsto u 2022. godini. Većina stručnjaka smatra da se dupes brendovi zapravo obraćaju sasvim drugoj publici, te da ne odvlače postojeće potrošače prestižnih brendova. Zapravo, čini se da negativne efekte “dupliranja” najviše mogu da osete proizvodi srednjeg cenovnog ranga.

Brendovi sa visokim budžetima imaju prednost razvijanja prepoznatljivih formula, ulažući u nauku koju je teško kopirati, patentirajući specifične tehnike i oslanjajući se na slanje marketinških poruka o vrhunskim sastojcima i efektima. Zbog svega toga, od nekih stručnjaka ćete čuti da dupes brendovi zapravo podstiču kozmetičku industriju da nastavi sa inovacijama.

Zaključak

Da li ćete se okrenuti dupes brendovima ili ćete skupljati novac za “pravu stvar” – ostaje na vama i budžetu koji ste predvideli za kozmetičke proizvode. Ipak, ono na šta mi apelujemo jeste da ne podležete konzumerizmu i da ne kupujete više nego što je neophodno samo zato što je jeftinije. Razmislite dvaput da li vam zaista nešto treba, jer slow beauty pristup jedan je od načina da čuvamo svoju planetu.

Reference:

In Gen Z’s world of ‘dupes,’ fake is fabulous — until you try it on, The Washington Post

Why Gen-Z Loves Dupes, Business of Fashion

Dupes are the biggest shopping trend of 2023. Here’s why.

Fotografija: Canva Pro Content Licence

Povezani članci

Ovo su naprodavaniji beauty proizvodi na TikTok shopu
Beauty Business

Ovo su naprodavaniji beauty proizvodi na TikTok shopu

ps fashion
Beauty Business

Pogledajte prvi autfite iz nove PS Fashion kolekcije za jesen/zimu 2024/25.

rabanne million gold for her
Beauty Business

Hoće li ovo biti parfem sezone? Gigi Hadid je zaštitno lice Rabanne Million Gold For Her

Tom Ford Runway Lip Color
Beauty Business

Veza između ruža i samopouzdanja: Angelina Jolie je novo zaštitno lice Tom Ford Runway Lip Color ruževa

dmfem
Beauty Business

„Sledim sopstveni ritam“: Šta donosi prva dmFem konferencija u Srbiji

guerlain x pucci
Beauty Business

Guerlain x Pucci: Najuzbudljivija saradnja sezone jesen/zima 2024.