Od ultraluksuznih proizvoda do nege za dugotrajnu mladolikost kože… i još mnogo toga! Ovo su vodeći trendovi u beauty industriji u 2024. godini! Prenosimo insajderske uvide.
Šta kažu godišnji pregledi najpoznatijih svetskih profesionalnih beauty sajtova, poput The Business of Fashion (BOF), Global Cosmetic Industry (GCI Magazine), Beauty Independent, Cosmetic Business i WWD (Women’s Wear Daily)? Donosimo rezime kao “obaveznu lektiru” za sve ljubitelje kozmetike, a posebno za one kojima je i profesija povezana sa beauty industrijom.
Odlični rezultati uprkos ekonomskoj krizi
Odmah za početak, dobre vesti: kozmetika ostaje u fokusu potrošača.
Naravno, rezultati nisu ujednačeni širom sveta, ali su generalno dobri. Na primer, u Velikoj Britaniji, prema podacima kompanije za analizu podataka i konsalting Kantar, prodaja kozmetike u 2023. (zaokruženo sa podacima do 15. oktobra) porasla je za 8%. Kupovao se veći broj beauty proizvoda nego prethodne godine, što je odličan rezultat u vreme ekonomske krize.
S druge strane, agencija za istraživanje tržišta Circana ukazala je na znakove opadanja obima prodaje u nekim delovima Evrope, posebno u Francuskoj i Nemačkoj. Ipak, manji pad je neizbežan za kategoriju koja je bila u više nego sjajnoj formi poslednje dve godine. Ali, očekuje se da kozmetička industrija i dalje bude odličan poligon za poslovanje, smatraju iz ove agencije.
Novi izazovi za kozmetičke brendove
Ipak, pred brendovima su novi izazovi.
Od kozmetičkih proizvoda će se u 2024. godini još intenzivnije očekivati da poboljšaju ne samo izgled, već i zdravlje kože.
Takođe, potrošači sada žele proizvode i rutine prilagođene individualnim potrebama. To će pre svega podrazumevati kreiranje formulacija za specifična stanja kože u određenom trenutku.
Prednost će svakako imati kozmetički brendovi koji će pronaći način da istovremeno zadovolje i funkcionalne potrebe kože, ali i različite emocionalne uloge koje kozmetika i nega mogu imati u životima potrošača. Setite se, na primer, novih skincare proizvoda brenda Rare Beauty, čiji je cilj ne samo da neguju, već i da pruže osećaje udobnosti i prijatnosti (Find Comfort).
Uz sve to, potrošači žele i konkretne, dokazima potkrepljene rezultate.
Smena generacija
Tokom 2023. sve više je jačao uticaj generacije Z. Na tržištu su snažno odjeknuli njihovi individualistički stavovi. Milenijalsku pink nijansu počela je da potiskuje Gen-Z svetložuta. U fokusu je bilo i neumorno traganje za jeftinijim alternativama za premium proizvode (pravi primer su dupes parfemi). A ne treba zaboraviti ni to da za generacijom Z stiže i generacija alfa, čiji su pripadnici sve važnija kategorija kupaca za brendove poput Drunk Elephant i Sol de Janeiro.
U nastavku donosimo svojevrsni beauty kompas koji će vam pokazati pravac u kojem će se beauty scena kretati u 2024. godini.
Trend 1: Dugovečnost
Dugovečnost (eng. longevity) bila je jedna od najpretraživanijih reči u 2023. godini, oko koje se gradi čitava nova, brzorastuća grana proizvoda i usloga. Svakako je da će ona imati važan uticaj i na beauty industriju u narednom periodu.
Popularnost termina longevity na uštrb nekada široko upotrebljavanog anti-aging ukazuje na to da se fokus konačno pomerio sa borbe protiv starenja (anti-aging) na potragu za načinima da živimo bolje i duže. Dakle, polako postaje popularniji progresivniji pogled na starenje, što nas veoma raduje.
Kada je u pitanju skincare grana industrije, ova promena u majndsetu potrošača pruža nove mogućnosti za dobar storytelling u vezi sa proizvodima. Međutim, tzv. longevity proizvodi oslanjaju se na podršku nauke.
Ozbiljna naučna istraživanja i ulaganja u studije koje će dokazati delotvornost proizvoda utiču na sve više inovacija u ovoj kategoriji. Standardi u kozmetičkoj grani koja tvrdi da kožu može učiniti biološki mlađom – sve su viši.
Trend 2: Ultraluksuzna kozmetika
Tendencija koju smo navikli da viđamo u oblastima ugostiteljstva i mode sada se može uočiti i u beauty sferi gde su počeli da se izdvajaju proizvodi, usluge i iskustva koji su skuplji od luksuznih. Ultraluksuzni.
Do toga je dovelo približavanje tržišta masovne, prestižne i luksuzne kategorije proizvoda.
Na taj način se ekskluzivitet luksuzne kategorije u određenoj meri izgubio, svakako barem u očima one kategorije kupaca koji žele potpuno jedinstveno i ekskluzivno iskustvo i spremni su da ga plate. Luksuzni brendovi zato sada pronalaze načine da donesu ultraluksuzna iskustva onima koji ne pitaju za cenu. Na primer, Chanel je ove godine predstavio dva invitation only butika za top klijente u Kini, dok novi Guccijevi koncept saloni, otvoreni u Londonu, Los Anđelesu i Tokiju, podrazumevaju minimalnu potrošnju od 40.000 funti.
Trend 3: Mejkover za raspoloženje (a ne samo za izgled)
Tokom prethodne godine svedočili smo popularnosti vanilla, strawberry, donut i mocha trenda, i gotovo svakog mogućeg estetskog pravca koji možemo da zamislimo. Make-up trendovi su u 2023. godini odražavali želju generacije Z da menjaju izgled onoliko često koliko im to padne na pamet.
Međutim, ispod površine te raznovrsnosti krije se još jedan trend koji će ove godine izbiti u prvi plan, a to je korišćenje kozmetike ne samo da bismo izrazili sopstvenu ličnost, već i da bismo svesno uticali na to kako se osećamo.
Beauty rutina na taj način postaje više od načina da gradimo lični stil – ona je sada predmet razgovora sa prijateljima i članovima porodice o načinima na koje možemo da se brinemo o sebi da bismo se osećali bolje. To je jedan od ključnih novih apsekata beauty kulture – samoizražavanje putem šminke ili parfema više nije dovoljno. Kozmetika je ujedno i sredstvo koje ima moć da učini da se osećamo bolje.
Ova tendencija će svakako imati značajan uticaj na beauty industriju, od samih formulacija proizvoda, pa do oblikovanja marketinških poruka.
Trend 4: CGI i veštačka inteligencija
Tokom prethodne godine veštačka inteligencija doživela je svoj veliki proboj u svakodnevnoj upotrebi. Iako su brendovi tokom 2023. počeli eksperimentisati s ovom tehnologijom, očekuje se da će ona u narednoj godini u mnogo većoj meri ubrzati razvoj beauty industrije.
Ističu se četiri ključna načina na koja će AI uticati na kozmetičku industriju u 2024. godini. To su povećanje kreativnosti, pružanje personalizovanih preporuka, povećanje produktivnosti u marketingu i unapređenje alata za testiranje proizvoda.
Trend 5: Wellness kao mainstream
Kada Gwyneth Paltrow objavi da bi volela da se sretne sa potrošačima u američkom maloprodajnom lancu mas-market proizvoda – Target, – da bi im predstavila novu liniju Goop kozmetike, to je siguran znak da je wellness stigao do širokih masa.
Ovaj primer ilustruje da mnogi maloprodajni lanci daju prednost wellness linijama – a već smo pomenuli da potrošači od kozmetike više ne traže samo lepotu, već i zdravlje. I to će u 2024. godini biti sve upadljivije.
Fotografije: PR, Instagram / @haileybieber