Sve je veći broj luksuznih modnih kuća koje su, proširivši svoju delatnost, postale ozbiljni igrači i u kozmetičkoj industriji. Najnoviji primer iskoraka u tom pravcu dolazi iz Prade. Prošlo je nešto više od nedelju dana od lansiranja Prada Beauty linije, koju još nismo imali prilike da isprobamo, ali evo šta je – u međuvremenu, zanimljivo znati o novoj liniji kozmetičkih proizvoda.
Zaokret u pravcu kozmetičke industrije nije neočekivan, s obzirom na trenutno vladajuću poslovnu klimu, kada mnoge modne kuće diverzifikuju svoju ponudu, oslanjajući se na privlačnost životnog stila povezanog s njihovim brendom kao na bazu. Glavni izvršni direktor Prada Grupe Andrea Guerra opisao je ovaj potez kao „još jednu prekretnicu“ omogućenu ugovorom o licenciranju sa kozmetičkim konglomeratom L’Oréal.

Imajući u vidu uspeh Pradine linije mirisa, dodavanje u ponudu brenda kategorije dekorativne kozmetike i nege – nije iznenađujuće. Prada Paradoxe – parfem lansiran 2022. sa Emom Watson kao zaštitnim licem – brzo se popeo na listama najprodavanijih proizvoda i stekao popularnost na društvenim mrežama, zahvaljujući blistavom voćnom mirisu upakovanom u estetski primamljivoj trouglastoj bočici. Nova Prada Beauty linija donosi sličan dizajn, sa trouglastim oblicima senki, elegantnim ruževima i kremama u luksuznim posudama. Sve ima futuristički vajb zahvaljujući srebrnoj, reflektujućoj ambalaži.
U zajedničkoj izjavi za magazin WWD, Prada i Simons su rekli: „Napuštajući sve klišee iz prošlosti, verujemo da je lepota danas reprezentacija nečije ličnosti, slobode i samopouzdanja.“ U skladu s tim, nova linija donosi palete za oči sa neočekivanim nijansama patlidžana, vodeno plave i, naravno, Barbie roza.
Rad na mejkap liniji i razmišljanje o aktuelnim bojama bila vruća tema u Pradi u poslednje dve sezone. Koje su nijanse u opticaju?

Za jesen/zimu 2023. godine, ko-dizajneri – Miuccia Prada i Raf Simons, doneli su raskošne komade u nijansama šerbeta, pistaća i ružičaste. Kultna Prada torba Galleria dobila je novi život zahvaljujući nijansama smaragdnozelene, lavande i limunčela, dok dvobojna mandarina plus ružičasta verzija ove torbe izgleda neodoljivo na pregibu ruke Scarlett Johansson u zvaničnoj kampanji. Upečatljiva crvena haljina iz kolekcije za proleće/leto 2023. naterala je beauty urednike sa svih strana sveta da se bace u potragu za odgovarajućom nijansom karmina. Šta sve to znači za Prada Beauty liniju?
Beauty timu, koji predvode šminkerka Lynsey Alexander i 3D umetnica Inès Marzat, odobren je pristup Pradinom trezoru u kojem se nalazi 27.000 tkanina i printova, što je važno za izbor boja i konstantan dijalog između kategorija mode i kozmetike ovog brenda. „Sve mi je poslato – safijan koža sa teksturama, uzorci tkanina od najlona, arihvski printovi. “, rekla je Lynsey za WWD. „Moja kuća se pretvorila u neku vrstu Pradinog kataloga.”


U mejkap kolekciji možemo videti ekstremne završnice i teksture, kao što su bogato pigmentirasane mat senke, zatim metalne folije koje obećavaju čistu, preciznu primenu. Prema Lynsey Alexander, „gospođa Prada mrzi šljokice“, pa umesto njih očekujte sjajne, ali sofisticirane odsjaje.
Prada Skincare je već je bila lansirana 2000. godine, međutim, proizvodnja je obustavljena. Ovog puta specijalno je formulisana tzv. Adapto.gn Smart tehnologijom, koja koristi retke biljne ekstrakate za zaštitu kože od spoljašnjih agresora.
Ukoliko uspe da postigne pravu ravnotežu između kreativnosti i nosivosti, čini nam se da će Prada Beauty asortiman biti veoma poželjan, sa elegantnim formula, prefinjenim teksturama i dizajnerski zavodljivim pakovanjima.
Foto: Instagram / @PradaBeauty