Fenomen ,,savršene“ kože kao statusnog simbola pojavio se tokom prethodnih nekoliko godina, s porastom različitih naprednih beauty tretmana, no i brojnih aplikacija, pomoću kojih mnogi menjaju lični opis.
Jedno od trajnih nasleđa Succession serije (koju smo svi obožavali) zasigurno je pojam ,,tihog luksuza” — quiet luxury. Pod ovim konceptom podrazumva se skromno bogatstvo (kakav paradoks!), koje mogu da prepoznaju samo njegovi istinski poznavaoci. Dakle, Sarah Snook odnosno njen alijas Siobhan Roy — bogata naslednica medijskog mogula — najbolji je primer izreke „novac priča, bogatstvo šapuće“. U gotovo svim scenama glumica nosi kreacije jednostavnih krojeva i dezena, s potpisom najpoznatijih svetskih brendova, kao što su Celine, Ralph Lauren, MaxMara, Suistudio, The Row i brojni drugi. Recimo, u jednoj sceni na rođendanu svog brata Shiv se pojavljuje u jednobojnoj, smaragdnoj haljini jednostavnog kroja sa Monse potpisom (cena oko 2.000 dolara), što su primetili jedino istinski poznavaoci mode. Sigurno se pitate kakve ovo ima veze sa kožom?!
Zapravo, ista ova stvar dešava se i u okvirima beauty industrije, u koju je koncept ,,tihog luksuza“ duboko zakoračio, pretvarajući ,,savršenu“ kožu u novi statusni simbol – nešto što odvaja one koji imaju sredstva da sebi priušte skupe tretmane od nas ostalih, običnih smrtnika.
Savremena nega kože nije jeftina
Veliki broj holivudskih zvezda voli da kaže da su voda i kreme sa SPF-om zaslužni za besprekoran izgled njihove kože, no to je daleko od istine. Svako od nas, s vremena na vreme, može sebi priuštiti jednu dozu botoksa za lice bez bora, koji mililitar hijalurona za punije usne ili malo skuplje kreme za svakodnevnu negu. Međutim, samo istinski bogati imaju ogromne sume novca — i vremena — potrebne za beskrajne tretmane lica, lasere, infracrvene sesije, LED maske i druge tehnologije s ciljem postizanja ,,savršene“ kože.
Iako mnogi misle da Jennifer Aniston neguje kožu Aveeno preparatima (budući da je njihovo zaštitno lice), nedavno je uslikana kako izlazi iz skincare klinike poznate dermatološkinje Shani Darden, čija jedna online konsultacija košta 150, a tretmani lica različitim uređajima i preko 1000 dolara. Negde sam pronašla podatak da pojedine žene u SAD-u mesečno troše i više od 20 hiljada dolara na razne beauty zahvate.
Šta se krije iza ove opsesije?
Sigurna sam da već znate odgovor. Uzrok ove opsesivne potrage za ,,savršenom“ kožom svakako su nerealni standardi lepote, koje nam, pre svega, nameću društvene mreže. Pored svih tretmana i brojnih procedura, ljudi koriste filtere i aplikacije poput FaceApp-a (nešto najbesmislenije što sam videla u poslednje vreme). Gledajući non-stop fotografije ,,savršenih“ lica, prirodno je da počnemo razmišljati zašto naša koža ne bi izgledala tako i u realnosti – bez teksture, pora, bora i drugih nepravilnosti.
Da li možemo da kupimo ,,savršenu“ kožu?
S obzirom na ogromne sume novca koje mnogi ulažu u negu kože, nameće se pitanje da li je moguće izjednačiti „savršenu“ sa „kupljenom“ kožom? Iako razne procedure mnogo koštaju, ljudi koji ih praktikuju imaju aktivnu ulogu u tome kako će njihova koža izgledati i da li će biti zdrava. Nega kože ne podrazumeva samo primenu beauty tretmana i skupe preparate, već je ona odraz i našeg unutrašnjeg stanja. Stil života, način ishrane, odnos koji imamo prema sebi, mentalno stanje i raspoloženje, kao i zdravlje sveukupnog organizma, utiču na to koliko nam je koža zdrava i blistava.
Uprkos onome što vidimo na mrežama, besprekorna koža bez pora ne postoji, te svi imaju različite ideje o tome šta tačno predstavlja „savršena“ koža.
,,Savršena“ koža je zdrava koža
U današnje vreme žene imaju tendenciju da favorizuju prirodan izgled kože, a ne šminku — što me naročito raduje. Poslednjih nekoliko godina mnogo više pažnje pridaje se nezi kože i rešavanju kožnih tegoba, nego njihovom prikrivanju različitim podlogama. To je odlična vest. Međutim, i dalje nam preostaje da se ,,otrgnemo“ trendovima koji nas bombarduju sa društvenih mreža i prihvatimo činjenicu da ,,savršena“ koža ne postoji.
Kako stari, koža se menja. I potpuno je normalno da nam ona deluje drugačije sa dvadeset i sa četrdeset godina.
Zapravo, ,,savršena“ — bolje rečeno zdrava i lepa koža — podrazumeva snažan i otporan ten, koji je hidriran, pun energije i blistav. Ne radi se o postizanju nedostižne ideje savršenstva, već o pravilnoj nezi i pažljivom ophođenju prema koži. Pojedini ljudi imaju kožu sa univerzalno poželjnim karakteristikama — ujednačen ton, odsustvo bora, manja vidljivost pora i slično. No, mnogi izgledaju sjajno i sa osobinama koje se ne smatraju nužno poželjnim. Pegice, borice i ožiljci mogu pružiti karakter i određeni šarm, posebno ukoliko odražavaju unutrašnje stanje i ličnost osobe.
Pa, ipak…
… kožu treba negovati u skladu sa potrebama i mogućnostima. Nisu svi tretmani, procedure, inovacije i preparati jednako dobri za svakoga, niti je sve što se nudi na tržištu potrebno svima. To što možda nemate mogućnost da se podvrgnete 24-karatnom zlatnom vibrirajućem masažeru, ne znači da vaša koža ne može da bude blistava i zdrava.
S druge strane, ako nešto treba da bude statusni simbol, onda ja radije biram kožu (zdravu i negovanu, a ne ,,savršenu“), nego, recimo, skupocenu Chanel torbu. Torbu možemo da oštetimo, torbu možemo da izgubimo, u krajnjoj liniji bez torbe možemo da živimo, dok je koža zauvek deo nas! Na njoj se ogleda sve ono što se dešava unutar našeg tela — od fizičkih do emocionalnih promena. Zato, budite dobri prema svojoj koži, negujte je u granicama u kojima smatrate da je to neophodno i hrabro priglite sve njene nesavršenosti.
Foto: PR, Instagram @hannaschonberg