Naš omiljeni dodatak jesenjem doručku: Topla ovsena kaša sa jabukama i cimetom

Ovo je poslastica zbog koje smo spremni i vikendom da iskočimo iz kreveta u ranu zoru: topla ovsena kaša sa jabukama – tačnije sa kremastim sosom od jabuka. Ne brinite, priprema je sasvim jednostavna, kao i sastojci – verovatno ih sve imate kod kuće.

Članak je ažuriran 12. aprila 2024. godine.

Desert za doručak? Priznajte da zvuči primamljivo! Posebno što je u pitanju zdravija verzija ovsene kaše pripremljena kod kuće, koja ima ukus poput tople i kremaste pite od jabuka. Zapravo, u ovom receptu ima veoma malo dodatnog šećera (i to u obliku meda), a vi ga možete i potpuno izostaviti, jer je sam sos od jabuka već dovoljno sladak.

Šta je, zapravo, zdrav doručak

Odmah na početku veoma je važno da napomenemo sledeće. Sladak doručak koji obiluje ugljenim hidratima (čak i ako nema dodatog šećera) nije zdrav doručak. Zašto? Prema rečima Jessie Inchauspé, autorke knjige Kontrola glukoze, „slatki i pretežno skrobni doručak dovodi do skoka glukoze, što utiče na sposobnost našeg orgnizma da efikasno proizvodi energiju, a to nas čini umornim i izaziva različite neželjene efekate“. Zbog toga je idealno da dan započnete „konkrentim“ doručkom, koji pored ugljenih hidrata sadrži i dovoljno proteina, masnoća i vlakana. To mogu biti, recimo, jaja, zelena salata i kriška kvalitetnog hleba ili grčka salata sa feta sirom. A nakon takvog doručka, počastite se porcijom ovsene kaše.

Nekoliko napomena o namirnicama

Jabuke i ovsene pahuljice čine osnovu ovog recepta. Obe namirnice bogate su vlaknima i pozitivno utiču na probavu, pod uslovom da ostavite da se ovsene pahuljice dobro razmekšaju pre konzumiranja.

Pri pripremi nismo koristili ni mlečne proizvode ni biljne zamene (biljna mleka), ali vi slobodno možete ovsene pahuljice, ukoliko želite, pre nego što ih dodate sosu od jabuka, potopiti u malo (biljnog) mleka da se dodatno razmekšaju. Ako ne želite da koristite mlečne proizvode, a cilj vam je da jelo bude što lakše probavljivo, prelijte pahuljice sa malo vrele vode pre nego što ih dodate u sos.

Ako želite vegansku verziju ovog recepta, dovoljno je da za dinstanje jabuka umesto maslaca ili gija koristite kokosovo ulje i da izostavite med.

Začini – istinske zvezde ovog recepta

I moramo posebno da istakneme još i sledeće. Ono što posebno volimo kod ove tople ovsene kaše sa jabukama jeste što je bogata začinima. Tu su muskatni orašćić, đumbir u prahu, kardamom i, naravno, cimet. A začini, osim što daju divnu aromu, imaju i svoje zdravstvene benefite.

Muskatni oraščić, između ostalog, sadrži snažne antioksidanse, a ima antibakterijska i antiupalna svojstva.

Đumbir pospešuje imunitet, ublažava mučnine i migrene i ima ceo niz drugih benefita.

Kardamom je bogat izvor antioksidanata, vitamina A, C i E, a pored toga stimuliše i proizvodnju kolagena.

I, na kraju cimet, koji takođe deluje antiupalno, sadrži antioksidanse i reguliše metabolizam tako što poboljšava osetljivost na hormon insulin.

Dakle, začine nemojte nipošto izostaviti.

Ovsena kaša sa jabukama (recept)

Potrebno (za 3 osobe):

  • 3 slatke žute jabuke
  • 7-8 kašika sitnih ovsenih pahuljica
  • 50-ak grama badema
  • 2-3 dl vode
  • Začini: muskatni oraščić, đumbir u prahu, kardamom i, naravno, cimet
  • Malo meda 
  • Malo maslaca, gija, maslinovog ili kokosovog ulja

Priprema:

1. Propržiti jabuke, prethodno oprane i iseckane na kockice, na maslacu, giju, maslinovom ili kokosovom ulju (po izboru).

2. Dodati malo muskatnog oraščića (otprilike 1/4 kašičice praha), 1 otvorenu mahunu kardamoma, 1/4 kašičice đumbira u prahu i ravnu kašičicu cimeta. Želela sam da sve bude veoma blago i nežno, pa sam začinila minimalno. Ali, nipošto NEMOJTE ZAOBILAZITI ZAČINE, jer oni ne samo što daju aromu, već imaju uticaj i na naše zdravlje.

3. Doliti vodu (oko 2-3 dl) pa ostaviti da krčka 5-7 minuta. Izvaditi mahunu kardamoma. Napraviti sos štapnim mikserom (ili u blenderu).

4. Odvojiti jedan deo sosa (otprilike 1/4). U odvojeni deo sosa dodati malo meda. Ostaviti sa strane.

5. U ostatak sosa, dok je još vreo, ubaciti 7-8 kašika ovsenih pahuljica (dok ne postignete željenu gustinu).

6. Poređati u posude: red sosa s ovsenim pahuljicama posuti iseckanim pečenim bademima, dodati još jedan red sosa s ovsenim pahuljicama, pa završiti sosom zaslađenim medom.

Uživajte u jesenjim ukusima!

Foto: Beauty Desk redakcija. Rachel Claire via Pexels

Povezani članci

kako izgleda mamografski pregled
Wellness

7 činjenica koje je korisno znati pre prve mamografije

pregled kože
Wellness

Mesec borbe protiv melanoma: Zakažite besplatni preventivni pregled kože!

Šta su zvučne kupke i na koji način mogu ublažiti simptome stresa? 
Wellness

Šta su zvučne kupke i na koji način mogu ublažiti simptome stresa?

palačinke od crvenog sočiva
Wellness

Bezglutenske, proteinske i veganske: Palačinke od crvenog sočiva (ili neke druge mahunarke)

zamene za kafu
Wellness

Saveti health coacha: Ovo su zdravije zamene za šoljicu kafe, ako pokušavate da ograničite unos kofeina

Pamela
Wellness

Pamela Anderson najavila je svoj prvi kuvar sa plant-based receptima, a mi jedva čekamo da ga nabavimo!