Sa Jelenom Đorđević, LINES LASHES & ACCESSORIES, o trepavicama, ali i ženskom preduzetništvu

Koji tipovi veštačkih trepavica postoje, kako odabrati prave i po čemu možemo prepoznati kvalitetan proizvod otkrila nam je Jelena Đorđević. A verujte mi na reč, nema bolje sagovornice kada su trepavice u pitanju od osnivačice Lines Lashes & Accessories. Naravno, iskoristila sam priliku da Jelenu pitam i kako je tekao razvojni put njenog, sada već veoma uspešnog brenda i koji su najveći izazovi ženskog preduzetništva kod nas.

Imala sam zadovoljstvo da intervjuišem Jelenu 2017. godine, kada je njen brend, koji se bavi proizvodnjom veštačkih trepavica, aksesoara neophodnih za njihovu aplikaciju i veoma kvalitetnih četkica za make-up, bio na samom početku. Put koji je Jelena sa Lines Lashesom prešla od tada pa do danas zaista je upečatljiv.

Zato, predlažem da se vratimo upravo u to vreme, na sam početak, jer Jelenina preduzetnička priča može biti prava inspiracija onima koji i sami sanjaju o dizajniranju sopstvenog proizvoda i njegovom lansiranju na tržište.

Kada je, i kako, nastao brend Lines Lashes & Accessories? Kako si došla na ideju da ga pokreneš?

Lines Lashes je nastao iz čiste emocije. Po zanimanju sam arhitekta, a šminkanjem se bavim dugi niz godina (tačnije devetnaest, a zvanično, u svom salonu, petnaest godina). U jednom trenutku, arhitekta u meni je osetio potrebu da se izrazi kroz modele trepavica. Tada sam već u potpunosti bila posvećena make-up-u i bilo mi je jasno da neću baviti arhitekturom.

Kako je tekao razvojni put brenda? Šta se promenilo od samih početaka do danas, kada Lines Lashes & Accessories mogu da se kupe i u velikom parfimerijskom lancu, kakav su Jasmin parfimerije?

Razvojni put je tekao veoma dugo.

Ideju o pokretanju linije trepavica imala sam još od osnivanja make-up studija 2007. godine, čiji je pun naziv bio Make-up studio Jelene Đorđević – usluga šminkanja i nadogradnja trepavica.

Ideju o proizvodnji trepavica sprovela sam u delo tačno 10 godina od osnivanja Make-up studija. Tih dana sam promenila naziv iz Make-up Studio u Studio Lines i od tada kreću moja dva angažovanja – pored rada u kozmetičkom salonu, sada je trebalo posvetiti se i Lines Lashesu. Slede neprospavane noći, puno truda i ulaganja, strpljivo, korak po korak. Kvalitet je uvek bio na prvom mestu. Dobar tim, posvećen zajedničkom cilju, još je jedna od ključnih stvari bez koje se ideje ne mogu realizovati.

Svaki model trepavica pažljivo je nastajao. Prvi model – Ana, dobio je ime po mojoj sestri jer je oblikovan prema obliku njenog oka. Ostalim modelima ime je dodeljeno po osećaju i ličnom doživljaju.

Sledeći korak u poslovanju bilo je širenje asortimana, koji sada uključuje četkice za make-up, svilene trepavice i opremu. Kvalitet trepavica je prepoznala kompanija Jasmin, najveći lanac high end kozmetike u našoj zemlji, s kojim imamo izuzetnu saradnju na svim poljima već dve godine.

Instagram @lineslashes

Šta bi poručila ženama koje tek planiraju da se otisnu u preduzetničke vode?

Preduzetništvo je samo po sebi kreativno, dozvoljava slobodu delovanja u poslovanju i idejama. Imati izbor znači imati slobodu. Ali, bez rizika nema magije – tako bih opisala žensko preduzetništvo.

Kao preduzetnica, spadam u grupu žena koje nisu imale nikakva prava niti sigurnost tokom trudnoće i porodiljskog bolovanja. To je možda i najveći problem mladih preduzetnica, s kojim se neretko i dalje susrećem, jer se, na žalost, još uvek ništa nije promenilo.

Svoj posao sam gradila u Nišu, gde je, u odnosu na Beograd, nedovoljan broj radionica, seminara i drugih edukacija na kojima se mogu čuti iskustva o ženskom poslovanju, a time se stvaraju strah i nesigurnost.

Ipak, budućim preduzetnicama poručujem da se ne plaše, da rade na motivaciji i da istraju, da vežbaju samodisciplinu, da imaju jasan fokus koji će ih voditi do željenog cilja, uz konstatnu edukaciju.

Nedavno si u saradnji sa šminkerkom Snežanom Karović Ćorić predstavila specijalne modele individualnih trepavica. Kako je došlo do te saradnje?

Instagram @lineslashes

Snežanu sam upoznala na njenom master class-u. Kasnije smo se nekoliko puta susrele i došle na ideju da formiramo model trepavica koji nedostaje brendu Lines Lashes, a opet da odgovara njenom stilu šminkanja.

Još jedan novitet u portfoliju tvoje kompanije je brend Thuya i laminacija trepavica. Možeš li nam reći nešto više o tome?

Thuya Proffessional Line (izgovara se tu-ja) je svetski je poznat brend za laminaciju trepavica i obrva – sa tradicijom dugom preko 30 godina. Distributerstvo za Srbiju dobila sam ove godine i to na višegodišnje insistiranje menadžera iz Španije. Moj tim, edukovan u Španiji, sada organizuje obuke na teritoriji Srbije – veoma sam ponosna na svoj kolektiv.

+++

PRAKTIČNI SAVETI O TREPAVICAMA by Jelena Đorđević

Kada kupujemo veštačke trepavice, po čemu možemo prepoznati da je proizvod kvalitetan?

Prilikom kupovine veštačkih trepavica na traci (drugo ime – strip trepavice) bitno je da obratite pažnju na debljinu dlake, kao i tresu na kojoj se trepavice nalaze. Ukoliko imate osetljive oči, birajte što laganiji model (poželjno je da prednji deo trepavica ima tek nekoliko dlačica). Deblja dlaka i deblja tresa mogu da iritiraju oko. Ali, šminka zaista nije ista sa i bez trepavica i zato nemojte odustati od njih – bitno je izabrati model koji odgovara oku.

Koji tipovi veštačkih trepavica postoje?

Tipove veštačkih trepavica podelila bih u tri kategorije: individualne trepavice, trepavice na traci i mink trepavice.

Koja je uloga individualnih trepavica? Kakav se izgled postiže njihovim korišćenjem?

Individualnim trepavicama dopunjuju se prirodne i njihovom upotrebom je mogućnost da iritirate oko najmanja. U ponudi imamo dva modela individualnih trepavica – SK 1/1 i SK TRO 3/1.

Instagram @lineslashes

Kako da odaberemo trepavice u skladu s oblikom očiju?

Strip se biraju prema obliku oka i jačini make-up-a. U ponudi imamo 15 modela trepavica.

Mink su jako guste trepavice i u većini slučajeva se koriste kod jakih make-up lookova. U ponudi imamo dva modela mink trepavica.

Kako se pravilno stavljaju, a kako skidaju veštačke trepavice?

Šminker najlakše aplicira trepavice kada klijent zatvori oči (blago, bez jakog stiskanja) ili spusti pogled. Veštačke trepavice se spuštaju u prostor između naših trepavica i kapka, na sam koren rasta trepavica, nikako na kožu. Ukoliko sami postavljate trepavice – tu pravila ne postoje. Kako vam je najlakše da priđete oku – tako spustite trepavice i vodite računa da se ne nađu na koži kapka.

Možemo li i na veštačkim trepavicama koristiti šminku, na primer, maskaru ili ajlajner?

Preporuka je da se na prirodne trepavice stavi maskara u blagom sloju pa da se tek onda postave veštačke trepavice. Šminkeri imaju svoje metode nanošenja (maskara/trepavice/maskara ili trepavice/maskara).

Ukoliko volite da su trepavice povijene na gore i da imaju jaču zakrivljenost, možete ih pre apliciranja uviti uvijačem za trepavice i tako naneti.

Preduzetničke priče donosimo sa dva cilja. S jedne strane, da vas inspirišu da obratite pažnju na fantastične nezavisne brendove i njihovom kupovinom podržite preduzetnice čija ljubav i trud stoje iza njih. S druge strane, ukoliko ste i sami preduzetnica u kozmetičkoj branši, želja nam je da vam ovi intervjui pruže osećaj da niste sami u svojim nastojanjima da uspete radeći posao koji volite, a koji je često mnogo zahtevniji nego što iko ko je van branše može i da nasluti.

Za uvodnu fotografiju zahvaljujemo se Jeleni Đorđević.

Povezani članci

derma priče
Intervju

Upoznajte doktorke koje stoje iza podkasta DERMA PRIČE: Donosimo razgovor sa dve žene koje su odlučile da promene način na koji brinemo o koži

intervju marina mićanović
Intervju

Preduzetnička priča: O građenju internacionalne karijere i brendu UniUkiyo sa dizajnerkom Marinom Mićanović

Zero
Intervju

Preduzetnička priča: Sa Ružicom Vukašinović o prirodnoj nezi kože i beauty brendu ZERO COSMETICS

svetlana sremčević
Intervju

Svetlana Sremčević: Od jutra do večeri…

the shuyguy
Intervju

Preduzetnička priča: Jelena Filipović otkriva kako je nastao THE SHYGUY

love me period
Intervju

Preduzetnička priča: Sa Jelicom Medenicom o intimnoj nezi i brendu LOVE ME PERIOD