Preduzetnička priča: Jelena Filipović otkriva kako je nastao THE SHYGUY

U intervjuu iz serijala PREDUZETNIČKA PRIČA, sa JELENOM FILIPOVIĆ, osnivačicom modnog brenda THE SHYGUY, razgovarali smo o autentičnosti kao polaznoj tački ka uspehu. A saznali smo i šta će doneti kolekcija za proleće/leto 2024, koja je upravo u pripremi.

Kada smo prvi put zapazili The Shyguy na društvenim mrežama (čini nam se da je to bilo 2022. ili ’23), profil se odmah izdvojio jer je donosio modele, stil i način predstavljanja koji su bili autentični. Čak i kada biste videli jednu fotku izdvojenu iz konteksta i bez ikakvog opisa, mogli biste sa sigurnošću pogoditi da je u pitanju The Shyguy.

U međuvremenu, od korset haljine preko dezena sa bubicama i belih čarapa, nezaobilaznih „muških“ odela, komada od metalik materijala koji hipnotišu, pa do kariranih detalja u ski stilu, kolekcije su se nizale, a oduševljenje brendom – i to ne samo naše – sve je više raslo. Dokaz je i to što kreacije ovog brenda sada mogu da se kupe i van granica naše zemlje. Sve to navelo nas je da poželimo da od dizajnerke i osnivačice brenda Jelene Filipović saznamo više – o tome kako su izgledali počeci The Shyguy-a i kakvi planovi ga čekaju u budućnosti.

Jelena Filipović

Kako je nastao The Shyguy i otkud baš taj naziv?

The Shyguy je nastao kao nastavak mog brenda Philosophy. Philosophy je bio street style brend sa kojim sam krenula nakon fakulteta. Street style sam odabrala jer sam kao samostalna dizajnerka bez investitora samo tako i bila u mogućnosti. Kad je bio pravi momenat, promenila sam pravac, pa samim tim i naziv. Kad sam razmišljala o imenu, pokušala sam da zamislim svoj brend kao osobu jer ga tako i doživljavam. Tako se moj „filozof“ pretvorio u Shyguy-a.

Koji je bio prvi komad koji ste dizajnirali za The Shyguy?

Prvi komad za Shyguy bila je korset haljina sa halterima i belom podsuknjom. Ta haljina je prilično skrenula pažnju na brend i posle dve godine još uvek se prodaje.

Kako biste opisali svoj modni stil?

Moj stil je mešavina buntovnosti i seksepila. Dosta koristim masculine elemente u dizajnu, kako bih istakla i još više akcentovala ženstvenost. Inspirisana sam jakim ženama koje neguju svoju snagu u masculine chic maniru, jer on u isto vreme vrlo lepo naglašava eleganciju i senzualnost. Kada zamišljam ženu za koju stvaram, ona ima stav, široke vidike, hrabrost, empatiju i uvek, ali uvek flertuje.

Da li je teško pronaći pravu meru između originalnosti i autentičnosti, s jedne strane, i onoga što će se dopasti široj publici, s druge?

Prava mera ne postoji, da postoji svi bi radili isto. Uspeh nikada ne izostaje kada je autentičnost u pitanju. Možda dolazi sporije, ali je neizbežan. Bilo kom stilskom pravcu da pripadaju, ljudi prepoznaju i reaguju na orginalnu i upečatljivu emociju, koja se neizbežno preslikava na dizajn.

Ko je vaš “style crush”?

Ima ih puno, ali da ne bih ponavljala već standardne klasike, navešću nekoga iz novije generacije a to je brazilska influencerka- Bruna Marquezine. Ona je ono što pravi trendseter predstavlja – orginalna, inovativna, seksi, elegantna i inspirativna!

Koliko razmišljate o održivosti u modi? Šta je ono što modni brend može da učini, a šta svako od nas, na ličnom nivou, da bismo pomerili stvari u pozitivnom pravcu?

Svaki mali doprinost se računa, zato u komunikaciji vrlo često ističemo i pozivamo – Be kind, donate when you no longer need it and take care of our planet.
Ključno je da svako od nas preuzme odgovornost prema planeti – a to počinje malim koracima: zameniti impulsivnu za svesnu kupovinu, razviti naviku reciklaže, donirati ili prodati odeću koju više ne koristimo, uvek birati slow ispred fast fashiona. Baby steps do velikih promena.

Šta je moda za vas? Kako je definišete?

Moda je način vizuelnog izražavanja pojedinca. Ona je sloboda, kreativnost i emocija pretočena u lični izraz i pečat.

Kako biste opisali Jelenu Filipović privatno?

Ja sam upravo sve ono što je i moj brend. Kontradiktorna ženstvena devojka sa muškom energijom. Iako možda tako ne deluje, i pomalo stidljiva, pa zbog toga i ne volim da pričam o sebi. Zato se možda i krijem iza imena Shyguy :))

Nedavno ste publici predstavili kolekciju Après Shy. Šta vam je poslužilo kao inspiracija?

Naravno, skijanje je cool, ali da li ste ikada pili vruće vino na vrhu planine u kasnim popodnevnim satima, dok sunce blista sa snega i sve što vam je potrebno je dobra muzika i kamin i prijatelji i porodica? O tome smo sanjali dok smo pravili našu prvu Après Shy kolekciju. 

Šta smatrate svojim najvećim uspehom?

Porodica mi je najvažnija stvar na svetu, tako da bih nju želela da istaknem. Što se posla tiče, veoma sam samokritična, tako da mi nijedan uspeh nije dovoljan. Uvek težim višim ciljevima.

Za kraj, gde možemo da saznamo sve detalje o novim kolekcijama i gde The Shyguy komadi mogu da se kupe?

Nova kolekcija će biti gotova taman za lansiranje nove sezone S/S. Biće jako interesantna, jako seksi, kolekcija koja slavi žensku figuru, inspirisana bojama, ukusima i melodijama leta. Naše kolekcije možete naći u Beogradu, u Designers Districtu, TC Galerija, Bulevar Vudroa Vilsona 12. U Podgorici u Effeti Concept Store-u, kao i u Parizu u Flying Solo Store-u.

Fotografije: Andreja Damnjanović za The Shuyguy, Jelena Mitić za The Shuyguy

Sadržaj naveden u ovom članku napisan je samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet ili konsultaciju. Naglašavamo da se BeautyDesk.rs ne bavi pružanjem medicinskih saveta ili usluga. Mišljenja i sadržaj uključeni u članak samo su stavovi autora, te ne treba da se koriste kao zamena za ekspertsko mišljenje ili konsultaciju, niti BeautyDesk.rs može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu oslanjanjem na sadržaj članka.

Povezani članci

infusion de rhubarbe
Beauty Business

Miris rabarbare je neočekivani parfemski trend: Prada predstavlja novi INFUSION DE RHUBARBE

micelarna voda
Beauty Business

Prva micelarna voda na svetu, koju koristi i Victoria Beckham, slavi 30. rođendan!

govor tela
Intervju

Kako nam GOVOR TELA može pomoći da dobijemo ono što želimo pitali smo mentorku za uspešniju komunikaciju

prvi collagen pop up cafe
Beauty Business

Otvoren prvi Collagen Pop Up Cafe u Beogradu

Collagen Pop Up Cafe
Beauty Business

U Beogradu se otvara prvi COLLAGEN POP UP CAFE i donosi senzacionalnu inovaciju

better-aging
Beauty Business

BD stav: Zašto koristimo izraz BETTER-AGING, a ne anti-aging