Ne želimo ,,glass skin“! Vratite u modu prirodnu teksturu kože!

Da li sam ja jedina koja ne želi da mi koža izgleda poput stakla? Volim prirodnu teksturu svoje kože, sa svim neravninama i drugim nepravilnostima.

Staklena koža ili ,,glass skin“ termin je koji se koristi za opisivanje tena, koji je toliko sjajan da podseća na staklo. U pitanju je korejski beauty koncept, koji podrazumeva upotrebu različitih proizvoda za negu lica, kao što su toneri i brojne esencije, sa ciljem stvaranja staklenog odnosno kristalno čistog tena. Ovaj trend postao je popularan na društvenim mrežama, naročito na TikTok-u, a prigrlile su ga i brojne poznate ličnosti, poput Hailey Bieber. Bez obzira na njegove dobre strane – naglašava važnost hidratacije – pitam se ko zaista želi da mu lice izgleda poput stakla?

Staklo je beživotno. Ne poseduje sopstvenu lepotu. Ono zapravo služi da u njemu ogledamo lepotu svog lica i tela. Pa ipak, objavljeno je preko 700.000 Instagram postova koji sugerišu kako nam je ,,staklena koža“ neophodna. Ako ukucate u Google pretragu pojam ,,glass skin“, dobićete preko milijardu rezultata u formi blog postova i članaka, koji nude savete kako da vam koža izgleda manje kao koža, a više kao amorfna čvrsta materija. Potraga za ,,staklenom kožom“ zaista je smešna i nerealna. Prihvatiti staklo kao estetski cilj predstavlja poptuno nauršavanje inherentnih funkcija kože.

Postoji razlog zašto koža ne izgleda kao staklo

Budući da brojni influenseri, ali i stručnjaci za estetsku medicinu, već duže vreme, tačnije od 2017. godine, veličaju ,,staklenu kožu“, ovaj K-beauty trend postao je standard lepote. Kao i većina beauty standarda, i ovaj je, ne samo nedostižan, već i fizički neostvariv. Međutim, to nije sprečilo razne kozmetičke kuće da na tržište izbace niz proizvoda koji obećavaju efekat ,,staklene kože“, a koje treba iznova i iznova kupovati (veoma zgodno za konzumerizam). Ovakav pristup nezi inspiriše specifičnu vrstu opsesije, koja dolazi sa žudnjom za postizanjem savršenstva (čitaj žudnjom za nedostižnim). Prepustila sam se ovoj opsesiji neko vreme, no ubrzo sam shvatila da moja koža nikada neće izgledati poput stakla. Zapravo, kad bolje razmislim, ne znam da li sam ikada u relanom životu (mimo društvenih mreža) videla osobu koja ima ,,staklenu kožu“. A vi?

Šta nam koža poručuje?

Sve ono što se nalazi na površini naše kože i te kako nam je potrebno. 

Na primer – pore. Pore su otvori na koži kroz koje izlaze ulje, znoj i druge štetne supstance. Shodno tome, one su neophodne za prirodno čišćenje i hidrataciju kože. Budući da oslobađaju znoj, igraju ulogu u regulisanju telesne temperature. Ne možete da smanjite pore, jer bi se telo bez njih pregrejalo.

Ista stvar je i sa mrtvim ćelijama kože. One zapravo nisu mrtve, jer imaju određenu funkciju – predstavljaju važnu kožnu barijeru, koja čuva prirodne hidratantne faktore. Mlade, sveže ćelije kože (one koje izlažemo različitim preparatima i tretmanima u pokušaju da izgledaju kao staklo), to ne rade. Baš iz tog razloga, prekomerni piling može uzrokovati pojavu suve kože, koja se lako ljušti.

I bubuljice! Razmišljajte o bubuljicama kao o načinu komunikacije između unutrašnjeg i spoljašnjeg tela. Zapitajte se da li vam one ukazuju na lošu ishranu i stil života, problem sa hormonima, upotrebu pogrešnih kozmetičkih proizvoda i slično.

Dakle, sve ono što čini prirodnu teksturu kože sredstvo je pomoću kojeg koža komunicira i šalje nam signale da nešto nije u redu. To važi i za ,,staklenu kožu“. Stručnjaci smatraju da se voštani izgled kože pogrešno povezuje sa sjajem. Koža koja izgleda kao staklo zapravo je koža koja je izgubila prirodan izgled, ali i zdravlje.

,,Glass skin“ kao ažurirana verzija Barbie standarda lepote

Pritisak da izgledamo poput Barbike ažuriran je za savremeno doba – plastiku smo zamenili staklom (vrlo ekološki!). Za pojavu ovog trenda možemo zahvaliti i tehnologiji. U današnjem, virtuelnom svetu, sve što vidimo nalazi se iza sjajnog staklenog ekrana. Taj stakleni ekran predstavlja granicu između realnog i nerealnog. Bez obzira na to što su ,,savršena“ lica koja viđamo na društvnim mrežama zapravo pikseli, u ljudskoj prirodi je da težimo ka njima. 

Ipak, ne dozvolite da vam stanje kože odredi osećaj sopstvene vrednosti. Koža je koža. Koža nije staklo, i ne bi trebalo da bude. Uvek ima teksturu koju ponekad čine akne, fleke i druge nepravilnosti. Koža je živa i dinamična, te dizajnirana da komunicira sa nama.

Foto: freepik.com

Povezani članci

Smart tehnologija u beauty industriji: Ovo su najbolji alati za negu lica
Nega

Smart tehnologija u beauty industriji: Ovo su najbolji alati za negu lica

samopotamnjivanje
Nega

Kako da pripremite telo za samopotamnjivanje?

Kako je ,,savršena“ koža postala statusni simbol
Nega

Kako je ,,savršena“ koža postala statusni simbol

kolagen
Nega

Znate li šta je collagen banking?

PRAVO NA LEPOTU jedno je od osnovnih ljudskih prava
Nega

PRAVO NA LEPOTU jedno je od osnovnih ljudskih prava

Nega

KIEHL’S SINCE 1851 predstavlja dva proizvoda protiv bubuljica, od kojih je jedan viralni „tečni flaster“