Aesop je izveo nimalo lak trik da se predstavi kao luksuzni brend i ispostavilo se da to poprilično vredi.
Ranije ove nedelje, L’Oréal, prema tržišnoj vrednosti najveći svetski beauty konglomerat, kupio je od kompanije Natura Aesop, brend proizvoda za ličnu negu, po ceni od 2,5 milijardi dolara. Ovo saopštenje okončalo je višemesečne spekulacije o tome ko će kupiti brend, koji postoji od 1980-ih, ali je poslednjih godina dospeo u žižu interesovanja i postao predmet želje mnogih, sveprisutan u kupatilima vrhunskih restorana i domovima pripadnika više srednje klase, a da ne spominjemo da je tema i bezbrojnih Instagram i TikTok objava, koje najbolje opisuju love to love odnos koji javnost gaji prema ovom brendu.
Pokazalo se da je kombinacija visoke cene i masovne privlačnosti neodoljiva za L’Oréal, koji poseduje portfolio licenci za dizajnerske parfeme i velike brendove kao što su Lancôme, Kiehl’s i Urban Decay. Ovi brendovi pouzdano donose prihode, ali retko pogađaju duh vremena koji bi ih činio zvezdama na društvenim mrežama i njihove proizvode stavljao na same vrhove wish-lista.
Aesop je bio cool među insajderima i trendseterima od ranih 2000-ih, mnogo pre nego što ga je internet zapazio. Tome je svakako doprineo i dizajn enterijera Aesopovih prodavnica, koji je podjednako privlačan koliko i sami proizvodi. Međutim, poslednjih godina, brend je dostigao statusni simbol na mrežama, a Aesopov Resurrection Aromatique Hand Wash, koji košta 41 dolar i miriše na mandarinu, ruzmarin i kedar, postao je kultni beauty proizvod. Ako ga imate u kupatilu, to o vama govori dve stvari: da imate dobar ukus i da imate višak prihoda.
Za L’Oréal, koji porfolio usmerava na viši nivo luksuznih proizvoda, čiji su potrošači manje pogođeni ekonomskom krizom, ovaj ugovor je najveća kupovina do sada. S druge strane, brazilskoj kompaniji Natura, vlasniku Avona i The Body Shopa, ona predstavlja izvesno finansijsko olakšanje zbog smanjenja marži i velikih dugovanja. L’Oréal je 2017. godine The Body Shop prodao Naturi, a sa Aesopovom akvizicijom, francuski gigant – koji ima tržišnu vrednosti 223 milijarde evra – postao je vlasnik još jednog snažnog brenda kozmetike koju prati oreol „prirodnije“ (iako koriste i sintetičke sastojke) i veganske kozmetike, kvaliteta, ekološke osvešćenosti i fair tradea.
„Ova kupovina će ojačati L’Oréalovo liderstvo na tržištu prirodne kozmetike“, podvukao je Jie Zhang, analitičar u Alphavalue za Reuters, dodajući da se aktivnosti sklapanja poslova velikih kozmetičkih grupa sve češće sele u brzorastuću oblast prirodne kozmetike.
Izvršni direktor L’Oréala Nicolas Hieronimus istakao je u saopštenju da L’Oréal grupa vidi „masovni potencijal rasta“ u Aesopu, posebno u Kini – gde je ovaj australijski brend debitovao sa dve prodavnice u poslednjem kvartalu 2022. godine. Francuska kozmetička grupa je poznata po tome što kupuje nove brendove i povećava prodaju njihovih proizvoda kroz svoju globalnu distributivnu mrežu, istakao je Ian Simpson, analitičar Barclaisa, takođe za Reuters, procenjujući da će Aesop dodati oko 1,2% na L’Oréalov očekivani prihod ove godine
Šta će akvizicija značiti za sam brend – ostaje nam da vidimo.
Pročitajte više na:
* L’Oréal buys luxury brand Aesop with eye on China
* Why L’Oréal paid $ 2.5 billion for Aesop
Fotografija i video: aesop.com