Zašto mirisi stvaraju eksploziju osećanja? Vodimo vas na METROPOLITEN ČULNU IZLOŽBU

Prva Metropoliten Čulna izložba – sa parfemima kao eksponatima, koncipirana je kao multimedijalni doživljaj koji objedinjuje elemente olfaktivne, vizuelne, audio i perfromativne umetnosti, a otvorena je u petak u prostorima već dve godine zatvorenog kultnog beogradskog kluba Ludost Mladost Radost Gajba. Samo za Čulnu izložbu parfimerije Metropoliten klub je ekskluzivno otvorio svoje 4 sobe. Evo šta smo u njima zatekli…

Mirisi se, brzinom munje, prenose do mozga, pale lampice, zamagljuju um, pokreću suze, raspiruju vatru, zagrevaju hormone… Iskustvo nam govori, a nauka dokazuje, da su mirisi snažni pokretači uspomena i emocija.

Polazeći od tog saznanja, beogradska niche parfimerija Metropoliten otvorila je prvu izložbu koja parfem predstavlja kao umetnički eksponat i medij koji povezuje sećanja i osećanja.

Prati svoj nos

Metropoliten je pre 18 godina prvi doneo koncept niche parfimerije u Beograd, dovodeći najaktuelnija, najuzbudljivija, ponekad i najekscentričnija parfemska ostvarenja, pomagao nam da istančamo svoj parfemski senzibilitet.

Na prvoj beogradskoj parfemskoj izložbi, izabrao je koncept koji osim estetskih, istražuje emotivne potencijale parfema, njihovu sposobnost da nas vrate u vreme detinjstva, „odvedu“ na mesta koja smo voleli, probude potisnuta osećanja i vrate slike arhivirane u sećanju.

U 4 sobe Metropoliten Čulna izložba nam je ponudila 4 teme kojima ćemo istražiti put do svog srca ili svog intelekta. Teme su odabrane prema najčešćim asocijacijama koje parfemi izazivaju kod onih koji ih koriste, ali i prema najčešćim inspiracijama parfimera, a svaka je predstavljena sa 4 parfema.

Ovaj 4x4x4 koncept i duh izložbe savršeno se uklopio u prostor 4 sobe u staroj kući u Savamali. Metropoliten je ponudio umetnicima različitih interesovanja da na svoj način predstave doživljaj izloženih parfema, tako da je izložba postala multimedijalni spektakl u kome se prepliće olfaktivno, taktilno, vizuelno, audio i emotivno iskustvo.

Prva soba: Slatke uspomene – U potrazi za izgubljenim vremenom

Pomiriši parfem sa aromom šećerne glazure kolačića koji se prodaju pored ringišpila i setićeš se, možda, Prustovih madlena, čiji mirisi pokreću roman Potraga za izgubljenim vremenom. Primakni nos grani rascvetalog jorgovana, vratiće te u neko proleće tvog detinjstva.

Parfemi za slatke uspomene nose mirise kolača, voća i cveća, a centralni vizuelni efekat sobe je pisaća mašina iz koje izlazi papir koji prekriva celu prostoriju rečenicama iz Egziperijevog Malog princa, neizostavnog saputnika u svačijem odrastanju.

Druga soba: Sentimentalno putovanje – sećam se tog mesta…

Putovanje kao simbol slobode, istraživanja sveta i sebe, prepuštanja i… zaborava. Sve dok nas neki miris ponovo ne vrati na mesta koja imaju posebno mesto u našim uspomenama.

Minimalistički, ali ekstremno poetičan i introspektivan prostor ostvario je u ovoj sobi svojom instalacijom multidisciplinarni umetnik Aleksandar Lazar. Polju “vizuelne muzike” ovaj put je dodao i treću dimenziju, miris, i naveo nas da uđemo i utišamo se, prepuštajući se sećanjima. Odabrani parfemi će nas odvesti putevima grčkih brda pod smokvama sa morem na obzorju, preneće nas na zelene proplanke Irske, omađijati začinima orijentalne pijace, umiriti japanskim zen ritualima.

Soba tri: Priroda i elementi – Povratak korenima

Noge su nam, iznenada utonule u zlatasti pesak, stopala su osetila mekoću trave… Prostor namenjen osluškivanju prirode omamio nas je mirisima zelenijim od Lorkine poezije, rekli smo sebi: „Zašto tako retko idemo na izlete u prirodu?“, pozvao nas da sednemo i pustimo koren tu u zelenoj oazi usred grada.

Mirisi vlažne zemlje, bujne zelene paprati, kiše u najavi, nepoznatog cveća koje buja oko nas… obrisali su tragove umora i orni krećemo ka poslednjem segmentu izložbe.

Soba četiri: Ljubav i strast – Osećam tvoju kožu

Popnite se poslednjim nizom stepenica i dočekaće vas slap prozirnih crvenih zavesa… Strast, erotika, romantika, šta se krije iza njih?

Četiri parfema povezana sa najzavodljivijim, senzualnim, mekim i opojnim notama, pred vašim očima započinju vizelnu priču koju govorom tela pričaju umetnici…. U prostoru kojim caruju crvene i zlatne senke, nižu se priče o privlačnosti, žudnji i ljubavi.

Četiri izabrana parfema sobu su pretvorili u mirisnu zonu tople kože, neodoljivog mošusa, pufnastog i podatnog irisa i opojne tuberoze.

Širom otvorenih nozdrva pratili smo mirisne tragove koji su svakoga od nas vodili na čudesno putovanje kroz vlastite emotivne i estetske svetove.

Kući smo poneli more uspomena koje nas mame da već sutradan požurimo u Metropoliten da vidimo da li mirisi koji su nas najviše uzdrmali zaista tako mirišu i na našoj koži.

Tim parfimerije Metropoliten osmislio je koncept predstavljanja parfema kao umetničkog i emotivnog eksponata, pažljivo birajući parfeme koji bi najbolje predstavili 4 odabrane teme.

Razvoj multimedijalnog koncepta i celokupnu produkciju radila je Marija Muždalo, izvršnu produkciju Tamara Janković a scenografiju Magdalena Vlajić i njena asistentkinja Dina Nedelkov. Sanjin Ćorović (Production Pool) dodao je završni dodir audio-vizuelnom produkcijom, a zvukove na izložbi kreirao je DJ Petko. U prostoru Ljubav i strast svojim pokretima i plesom divljenje i pažnju objektiva privlačili su Dejan Kolarov, Sanja Obradinović i Milica Jević Drndarević, i dva perfomera iza platna, Branko Mitrović i Lara Gromilić.

Za iskustvo izložbe, tekst i deo fotografija zahvaljujemo se parfimeriji Metropoliten. Ostale fotografije BeautyDesk.rs.

Povezani članci

septembarski beauty noviteti
Beauty Business

Ovi septembarski beauty noviteti savršen su uvod u jesenju sezonu

Ovo su naprodavaniji beauty proizvodi na TikTok shopu
Beauty Business

Ovo su naprodavaniji beauty proizvodi na TikTok shopu

ps fashion
Beauty Business

Pogledajte prvi autfite iz nove PS Fashion kolekcije za jesen/zimu 2024/25.

rabanne million gold for her
Beauty Business

Hoće li ovo biti parfem sezone? Gigi Hadid je zaštitno lice Rabanne Million Gold For Her

Tom Ford Runway Lip Color
Beauty Business

Veza između ruža i samopouzdanja: Angelina Jolie je novo zaštitno lice Tom Ford Runway Lip Color ruževa

dmfem
Beauty Business

„Sledim sopstveni ritam“: Šta donosi prva dmFem konferencija u Srbiji