Između mirisa i emocija postoji posebna veza. Evo o čemu je zapravo reč…

Miris utiče na bezbroj nesvesnih reakcija/interakcija koje ostvarujemo tokom života. Ukoliko izgubite čulo mirisa, doživećete značajnu prazninu u procesu obrade emocija, dok će i vaša sećanja biti nepotpuna.

Svakim dahom udahnemo više od vazduha. Iznad nosne šupljine nalazi se olfaktorni receptori, a kada su oni stimulisani mirisnim molekulima, neuroni šalju poruke direktno limbičkom sistemu, koji kontroliše bihejvioralne i emocionalne odgovore. Dakle, dok udišemo miris, istovremeno se dešava „emocionalni prasak“. Ukoliko izgubite čulo mirisa, doživećete značajnu prazninu u procesu obrade emocija, dok će i vaša sećanja biti nepotpuna. Miris utiče na bezbroj nesvesnih reakcija/interakcija koje ostvarujemo tokom života. Oni su primarni faktor prilikom izbora seksualnog partnera i životnog saputnika. Osim toga, omogućavaju nam da shvatimo i odgovorimo na različite signale.

PERCEPCIJA MIRISA: SVE JE TO IGRA UMA!

Mirisi postoje samo u našim glavama. Molekuli su u vazduhu, ali neke od njih možemo registrovati isključivo kao mirise. Da li ćete pomisliti da neko/nešto miriše dobro, loše, čisto… zavisi od vaših iskustava. Kada dvoje ljudi pomirišu ružu, mogu imati potpuno različite reakcije zasnovane, delimično, na njihovim sećanjima vezanim za taj miris. Činjenica da u parfemima molekul feniletil alkohola miriše na ružu ima veze sa funkcijom vašeg mozga, a ne sa svojstvom molekula. Mirisi su zapravo percepcije

S KOJEG PODRUČJA POTIČETE? NE PITAMO BEZ RAZLOGA!

Asocijacije koje se javljaju pri susretu sa određenim mirisima vezane su za lična i iskustva vezana za određene kulture. Lavanda, na primer, opušta (mnoge). Međutim, da ste rođeni u Kanadi, verovatno bi vam javor ili zimzelen bili poznatiji od lavande, baš kao što je to ilustrovano u studiji objavljenoj u časopisu Chemical Senses. Vanila je generalno utešna, poput velikog parčeta rođendanske torte (njen miris takođe je sličan majčinom mleku), dok se mošus doživljava kao čist. On se koristi u deterdžentima za pranje veša, tako da se ove note najčešće povezuju sa svežinom i nostalgijom.

NEKA VAS NE IZNENADI ČINJENICA DA ĆETE MOŽDA PRESTATI DA PRIMEĆUJETE ODREĐENI PARFEM

Kada ste stalno izloženi mirisu, vaš mozak se jednostavno navikne i više ne obraća pažnju. Tehnički izraz za to je olfaktorna adaptacija. Eksperti kažu da posle (otprilike) 20 minuta više ne osećamo miris.

DELA NISU JEDINI NAČIN DA SE NEŠTO KAŽE/POKAŽE

Mirisom možete izraziti mnogo toga, kao i bilo kojim drugim oblikom umetnosti. Zapravo, zahvaljujući različitim aromama, možete stvoriti autentičnu priču.

Foto: Unsplash

Povezani članci

parfem
Parfemi

Gde sve i kako treba naneti parfem da biste osigurali njegovu postojanost?

retro mirisne note
Parfemi

Parfemski trendovi 2024: Retro mirisne note koje ponovo volimo

Razlika između parfemske i taoletne vode
Parfemi

Razlika između parfemske i toaletne vode: Kratak vodič o koncentraciji mirisnih kompozicija

sniženje parfema
Parfemi

Bili smo u Lilly Drogerijama i izdvojili naše mirisne favorite!

future society perfume
Parfemi

Treba li nam prajmer za parfem i može li on učiniti da miris traje i do 24 h?

kolekciju parfema
Parfemi

Kako da izgradite svoju kolekciju parfema: Primenite ovih 6 pravila