Između mirisa i emocija postoji posebna veza. Evo o čemu je zapravo reč…

Miris utiče na bezbroj nesvesnih reakcija/interakcija koje ostvarujemo tokom života. Ukoliko izgubite čulo mirisa, doživećete značajnu prazninu u procesu obrade emocija, dok će i vaša sećanja biti nepotpuna.

Svakim dahom udahnemo više od vazduha. Iznad nosne šupljine nalazi se olfaktorni receptori, a kada su oni stimulisani mirisnim molekulima, neuroni šalju poruke direktno limbičkom sistemu, koji kontroliše bihejvioralne i emocionalne odgovore. Dakle, dok udišemo miris, istovremeno se dešava „emocionalni prasak“. Ukoliko izgubite čulo mirisa, doživećete značajnu prazninu u procesu obrade emocija, dok će i vaša sećanja biti nepotpuna. Miris utiče na bezbroj nesvesnih reakcija/interakcija koje ostvarujemo tokom života. Oni su primarni faktor prilikom izbora seksualnog partnera i životnog saputnika. Osim toga, omogućavaju nam da shvatimo i odgovorimo na različite signale.

PERCEPCIJA MIRISA: SVE JE TO IGRA UMA!

Mirisi postoje samo u našim glavama. Molekuli su u vazduhu, ali neke od njih možemo registrovati isključivo kao mirise. Da li ćete pomisliti da neko/nešto miriše dobro, loše, čisto… zavisi od vaših iskustava. Kada dvoje ljudi pomirišu ružu, mogu imati potpuno različite reakcije zasnovane, delimično, na njihovim sećanjima vezanim za taj miris. Činjenica da u parfemima molekul feniletil alkohola miriše na ružu ima veze sa funkcijom vašeg mozga, a ne sa svojstvom molekula. Mirisi su zapravo percepcije

S KOJEG PODRUČJA POTIČETE? NE PITAMO BEZ RAZLOGA!

Asocijacije koje se javljaju pri susretu sa određenim mirisima vezane su za lična i iskustva vezana za određene kulture. Lavanda, na primer, opušta (mnoge). Međutim, da ste rođeni u Kanadi, verovatno bi vam javor ili zimzelen bili poznatiji od lavande, baš kao što je to ilustrovano u studiji objavljenoj u časopisu Chemical Senses. Vanila je generalno utešna, poput velikog parčeta rođendanske torte (njen miris takođe je sličan majčinom mleku), dok se mošus doživljava kao čist. On se koristi u deterdžentima za pranje veša, tako da se ove note najčešće povezuju sa svežinom i nostalgijom.

NEKA VAS NE IZNENADI ČINJENICA DA ĆETE MOŽDA PRESTATI DA PRIMEĆUJETE ODREĐENI PARFEM

Kada ste stalno izloženi mirisu, vaš mozak se jednostavno navikne i više ne obraća pažnju. Tehnički izraz za to je olfaktorna adaptacija. Eksperti kažu da posle (otprilike) 20 minuta više ne osećamo miris.

DELA NISU JEDINI NAČIN DA SE NEŠTO KAŽE/POKAŽE

Mirisom možete izraziti mnogo toga, kao i bilo kojim drugim oblikom umetnosti. Zapravo, zahvaljujući različitim aromama, možete stvoriti autentičnu priču.

Foto: Unsplash

Povezani članci

Parfemi

Šik poput Birkin tašne: Hermès predstavlja novi parfem – Barénia

mirisne note koje utiču na emocije
Parfemi

Stres, nesanica, nedostatak samopouzdanja: Kako da odaberete parfem koji će uticati na vaše emocije

rabanne million gold for her
Beauty Business

Hoće li ovo biti parfem sezone? Gigi Hadid je zaštitno lice Rabanne Million Gold For Her

Dior J’Adore
Parfemi

Rihanna je novo zaštitno lice kultnog mirisa Dior J’Adore

letnji parfemi
Parfemi

Od dizajnerskih do niche: Lista najnovijih parfema / leto 2024.

Calvin Klein
Beauty Business

Calvin Klein lansira intenziviranu verziju svog kultnog mirisa