Sa Marijom Ćalović o influensingu, ali i o važnim beauty temama

U moru influensera na našoj influenser sceni odabrali smo da razgovaramo baš sa Marijom Ćalović. Ne samo zato što je još jednom dobila priznanje za svoj rad od strane digitalnog magazina Wannabe, već jer predstavlja vrednosti u koje i mi verujemo. Odvojila je vreme da nam odgovori na nekoliko pitanja o influensingu, a dotakli smo se i tema o nezi i lepoti.

Društvene mreže kao brz medij stalno zahtevaju dodatni sadržaj. Shodno tome, influenseri imaju zadatak da svojim pratiocima svakog dana ponude nešto novo. Budući da je po profesiji magistarka farmacije, Marija je uspela da pronađe različite perspektive kroz koje plasira svoj sadržaj, a poseduje i sposobnost da se poveže sa mnogo širim segmentom društva, za razliku od većine drugih. Evo o čemu smo razgovarale…

Nedavno ste dobili Wannabe Digital Awards nagradu za beauty insfulenserku godine. Čestitamo! Šta mislite šta vas je kvalifikovalo za ovu titulu?

Volela bih čujem odgovor na ovo pitanje onog ko me je nominovao 🙂 ali ono što bih izdvojila i ono što neskromno mislim jeste posvećen rad, otvoren i iskren pristup svemu, ali i struka koja stoji iza svega što pričam i pišem.

Da li ste s namerom želeli da vas ljudi percipiraju kao beauty influenserku ili je to došlo spontano?

Ne, to je došlo spontano, ali donekle i očekivano, jer su to uglavnom bile teme o kojima sam pisala i pričala na svom profilu, a birala sam ih na osnovu ličnih interesovanja, ali i znanja. Smatram da je obaveza i odgovornost svih nas koji kreiramo sadržaj na društvenim mrežama, da, pre svega, znamo o čemu pričamo i da možemo da stanemo iza toga.

Znamo da ste pre ovog posla radili kao asistentkinja na fakultetu. Šta Vas je inspirisalo da napustite manje-više sigurno radno mesto i zamenite ga, u neku ruku, neizvesnim digitalnim prostorom?

Zapravo kada sam dala otkaz na fakultetu, nisam imala u planu da se bavim ovim poslom. U tom trenutku samo sam bila svesna šta mi ne prija, i gde se ne vidim u budućnosti. Da budem iskrena, iz ove perspektive, to je bio hrabar potez s moje strane, jer nisam imala ,,plan B“. Međutim, imala sam nekoga ko me je u tome podržavao, i ko je verovao da ću se pronaći na nekom drugom mestu i da ću tamo raditi onako kako sam sve do tada i radila – sa mnogo ljubavi, posvećenosti i požrtvovanosti, te da ću baš zbog toga u tome i uspeti. Hvala mu što je verovao u mene, i hvala meni što sam dozvolila da verujem u sebe i život.

Bez obzira na to što influenseri vredno rade i neizmerno se trude da kreiraju kvalitetan i zanimljiv sadržaj, te svojoj publici isporuče ono što ona očekuje od njih, i dalje postoje ljudi koji smatraju da influensing nije posao. Šta biste Vi rekli, šta zapravo danas znači biti influenser?

I danas, ali pre mnogo godina kada se taj termin nije ni koristio na taj način, influenser znači isto – osoba od uticaja. Ali, važno je i to ko je influenser? Pa svi mi, jer u svakodnevnom životu svi imamo uticaj na nekoga. E sad mogu da dam još konkretniji odgovor na ovo pitanje – biti influenser danas znači imati uticaj na grupu ljudi koju smo mi sami, nekim svojim umećem, okupili oko sebe. A kako će ko i za šta iskoristiti svoj uticaj, to je već do osobe. Ja se trudim da, pre svega, promovišem porodične vrednosti, obrazovanje, da podižem svest o određenim društveno-odgovornim temama, ali i o lepoti, nezi i zdravlju.

Šta biste savetovali devojkama i ženama koje žele da krenu Vašim putem?

Da odrede ciljnu grupu na osnovu onoga o čemu žele da pričaju, šta je to po čemu su one drugačije, koju poruku žele da prenesu… Da budu redovne kada je kreiranje sadržaja u pitanju, ali i da budu svoje, po nečemu specifične.

Znamo da popularnost i vidljivost influensera ne zavisi samo od kvaliteta sadržaja koji plasiraju, već, u dobroj meri, na njihov uspeh utiče i neizbežni algoritam. Kako Vi gledate na promene algoritma koje mogu uticati na poslovanje influensera? U kojoj meri one utiču na Vaše odluke i delovanje u online okruženju?

Poznavanje algoritma je svakako nešto što olakšava naš posao ovde, ali to je u svakom poslu tako. Što bolje poznajete posao koji radite, što dublje uđete u njegove ,,pore“, bićete uspešniji. Svaki posao zahteva prilagođavanje, pa tako i ovaj, ali ipak na kraju je veoma važno da ostanemo ono što jesmo, i da u tom prilagođavanju ne izgubimo sebe.

Čini se da živimo u vremenu kada svi žele da se prikažu kao originalni i posebni, dok, s druge strane, nikada više nije bilo copypaste-a. To naročito važi za content na Instagramu. Slažete li se? Vi ste se definitivno izdvojili. Šta mislite, zašto ste i kako uspeli u tome?

Hvala za ovaj kompliment, zadovoljstvo mi je. 🙂 Problem je što većina onih koji žele da se bave ovim poslom smatra da je to lako, i upuste se u taj posao bez neke dugoročne vizije. Ideje potroše kroz par meseci, i onda u nedostatku kreative i ideja, ponekad nesvesno, a ponekad svesno počnu da “prepisuju“ od drugih. Svakodnevno kreiranje sadržaja i animiranje publike nije nimalo lak posao, i to će reći svako ko je bar pokušao da se njime bavi. Takođe, ona stara ,,u se i u svoje kljuse“ je ovde primenjiva, jer smatram da svako ko se bavi sobom i svojim sadržajem, pre nego što gleda šta to neko drugi radi, imaće mnogo bolji sadržaj, a i posledično – bolje rezultate.

Pratioci na društvenim mrežama se mogu kupiti, fotografije se mogu korigovati do neprepoznatljivosti… Prema Vašem mišljenju zbog čega sve više ljudi teži nerelanim standardima, ne samo lepote, već i drugih životinih aspekata?

Uh, ovo je teško pitanje, jer često ga i ja postavljam i sebi, ali ljudima oko sebe. Do skoro sam mislila da to rade neki tamo ljudi koje ja ne poznajem, ali, nažalost, i sama sam se uverila da to radi sve više ljudi i iz mog okruženja, i iz mog posla. Lažiranje takvih stvari znači jedno – prevaru. Ali pre svega oni varaju sebe. I zbog toga bih volela da se sa tim prestane, da svi radimo na tome da osvestimo svoje dobre strane, a da na onim lošim radimo, pa ćemo valjda tako i kao društvo, ali i kao pojedinci prestati da verujemo u pogrešne stvari i da težimo tuđoj sreći. Tako ćemo se, nadam se, osloboditi nepotrebnih frustracija i shvatiti gde je naša sreća i upravo ići ka njoj!

Koliko je u današnjem digitalnom svetu važan izražen karakter?

Ja bih rekla da je pre svega važno ostati dosledan i dostojanstven. 🙂

Šta za Vas znači lepota?

Sklad! Ali ne samo fizički sklad, već sklad između fizičkog i mentalnog. Jednom su me pitali kada sam sebi najlepša, a moj odgovor je bio ,,kada sam srećna“, jer taj sjaj koji žena ima u očima kada je srećna i ispunjena ne može da zameni ni najskuplja šminka, ni najbolji make-up look.

Kako izgleda Vaša dnenva beauty rutina?

Ono što ne preskačem ni ujutru, a ni uveče je čišćenje lica. Potom nanosim kremu za područje oko očiju – serum, pa kremu. To je ono što mi je obavezno svakog dana, a po potrebi dodam i neku specifičnu negu u vidu ampula, maski i drugih proizvoda – u zavisnosti od trenutnih potreba kože. Moj posao je takav da često isprobavam različite proizvode različitih proizvođača, tako da bih se pre fokusirala na kategorije proizvoda bez kojih moja polica nikada ne ostaje.

  • Serumi za lice – izdvojila bih serume za hidrataciju (sa hijaluronskom kiselinom), serume sa retinolom (retinol je veoma moćan molekul koji slobodno mogu da nazovem “game changer-om“ kada je anti-age nega u pitanju) ali i kompleksne serume, koji se najčešće nazivaju serumima za revitalizaciju;
  • Kreme sa zaštitinim faktorom (za lice obavezno SPF 50);
  • I kao treću grupu izdvojila bih balzame za usne, jer su moja opsesija još od kada sam bila klinka. 🙂

Za mene lepota znači sklad! Ali ne samo fizički sklad, već sklad između fizičkog i mentalnog.

Marija Ćalović

Skincare greška koju sebi ne možete da oprostite?

Kada sam bila mlađa, naišao je period kada su mi se pojavile bubuljice, one klasične tinejdžerske, ali koje sam doživela traumatično, pa sam posegla za svim mogućim proizvodima za masnu kožu. Međutim, te bubuljice su se javljale sporadično, i moja koža nikako se nije mogla nazvati masnom, te nisu ni takvi proizvodi bili namenjeni mom tipu kože. Ono što se desilo kao rezultat prekomernog korišćenja proizvoda za kožu sklonu aknama, a ja ih nisam imala u tom obimu tada, jeste da su se, kao odgovor kože na njeno isušivanje, zapravo one i pojavile u mnogo većem broju i posle mi je bilo samo teže da ih se rešim, jer sam upala u začarani krug. To se događa kada nemate dovoljno znanja i iskustva, pa koristite pogrešne proizvode.

Koja tri beauty saveta biste dali svakoj ženi?

Možda se sada očekuje da dam neke odgovore šta treba da koriste od proizvoda, ali ja ću se ipak vratiti korak unazad, jer smatram da se nedovoljno priča o tome, a da bez toga ne možemo dalje pričati o beauty temama:

  • Dovoljan unos vode u toku dana, minimum 2l.
  • Čišćenje kože i ujutru, a ne samo uveče kada skidate šminku. Jer nije šminka jedina koja “prlja“ našu kožu, tu su i spoljašnji faktori, vazduh, zagađenje, ali i unutrašnji, na primer višak sebuma koji koža izbacuje na površinu, a koji mi treba da uklonimo kako bi ona mogla da “diše“.
  • Radite na svojoj sreći, jer samo srećna i zadovoljna žena može biti lepa.

Foto: privatna arhiva

Sadržaj naveden u ovom članku napisan je samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet ili konsultaciju. Naglašavamo da se BeautyDesk.rs ne bavi pružanjem medicinskih saveta ili usluga. Mišljenja i sadržaj uključeni u članak samo su stavovi autora, te ne treba da se koriste kao zamena za ekspertsko mišljenje ili konsultaciju, niti BeautyDesk.rs može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu oslanjanjem na sadržaj članka.

Povezani članci

intervju marina mićanović
Intervju

Preduzetnička priča: O građenju internacionalne karijere i brendu UniUkiyo sa dizajnerkom Marinom Mićanović

Zero
Intervju

Preduzetnička priča: Sa Ružicom Vukašinović o prirodnoj nezi kože i beauty brendu ZERO COSMETICS

svetlana sremčević
Intervju

Svetlana Sremčević: Od jutra do večeri…

the shuyguy
Intervju

Preduzetnička priča: Jelena Filipović otkriva kako je nastao THE SHYGUY

love me period
Intervju

Preduzetnička priča: Sa Jelicom Medenicom o intimnoj nezi i brendu LOVE ME PERIOD

aleksandra petrovski
Intervju

Šta deca treba da znaju o bezbednosti tela? Razgovarali smo s ALEKSANDROM PETROVSKI