Moćno je kada se žene udruže! Predstavljamo preduzetničku priču MOBA – BOTANICAL SKINCARE

Sa Mirnom i Milicom, osnivačicama brenda Moba – Botanical Skincare, razgovarali smo ne samo o njihovom preduzetničkom putu i ljubavi prema kozmetici, već i ženskoj solidarnosti i podršci, kao osnovnim vrednostima Mobe.

Ono što će vam privući pažnju čim bacite prvi pogled na Instagram profil Moba – Botanical Skincare, gde smo se prvi put “susreli” s ovim mladim domaćim brendom, jesu nasmejana lica žena. Vidi se da uživaju u onome što rade, da im prija to što su zajedno. Na osnovu razigranih fotografija u jarkim, tropskim bojama, koje se veoma razlikuju od onoga što obično viđamo na profilima kozmetičkih brendova, odmah nam je bilo jasno da su drugačije. A onda, pažnju nam je privukla i ambalaža čiji dizajn budi radoznalost i govori: Ovo je nešto zaista kreativno. Sve to navelo nas je da poželimo da saznamo više – o kakvoj se Mobi ovde radi?

moba botanical skincare

Brend Moba – Botanical Skincare osnovale su Milica i Mirna, dve vršnjakinje, magistarka farmacije i organska formulatorka, snajka i zaova, kako se same predstavljaju. “Sve je krenulo pre dolaska prve bebe u porodicu, kada smo po prvi put temeljno krenule da čitamo sastave proizvoda i shvatile da to mora puno bolje, kvalitetnije i transparentnije.“

Naziv vašeg brenda Moba – Botanical Skincare veoma je zanimljiv. Šta tačno znači moba?

Dugo smo razmišljale kako da nazovemo brend. Sve nam je zvučalo pregenerički i nije prenosilo ono što želimo da kažemo. A htele smo da kažemo – zajedništvo, podrška, udruživanje, jer smo tako i počele. I onda je samo kliknulo – MOBA. Jer ta reč oslikava sve to. Porodicu – nasleđenu i stečenu, podršku koja ne zahteva ništa zauzvrat i jedan zajednički cilj kome svi daju ono u čemu su najbolji.

Koliko je vama, na vašem preduzetničkom putu, značila ženska solidarnost?

Najviše od svega! Jedna je imala ideju, druga diplomu, treća je prenela sve to u dizajn, četvrta je znala kako treba da se predstavimo, peta je trčala sa posla da se fotografiše. I još 70 žena koje su nam dovoljno verovale da od prve ideje budu tu i da testiraju sve proizvode. Sva njihova imena mogu da se vide na papiru za pakovanje, dizajniranom u njihovu čast.

Kada pomislim na žene, jedna od prvih asocijacija mi je reč multitasking. Hajde da nastavimo asocijativni niz: Na šta vas asocira multitasking?

Kako između nas dve imamo troje dece ispod 3 godine, multitasking je svakodnevnica i jedini način preživljavanja.

U poslu multitasking asocira na dosta brljotina napravljenih kada hoćeš sve odjednom, pa na kraju ništa ne bude kako bi trebalo. Treniramo se za novi pristup – prvo nešto sitno za zagrevanje, onda ono što ti se najmanje radi, pa redom.

Kako izgleda put nastanka jednog Moba proizvoda? Koja faza vam je omiljena?

Zamislimo jednu ženu i krećemo od njenih potreba i okvirno definišemo proizvod – šta treba da radi, kako da se nanosi, kakvu teksturu da ima.

Onda proizvod podelimo u delove – osnova, aktivni sastojci, sastojci koji rade za čula – miris, boja, tekstura.

Onda ide dosta eksperimenata dok ne dođemo do verzije kojom smo zadovoljne. Nju šaljemo na testiranje našoj grupi žena, koje se nakon mesec dana javljaju sa rezultatima i utiscima. Onda ide revizija formulacije, pa slanje na laboratorijsko testiranje da dobijemo potvrdu o ispravnosti proizvoda. U međuvremenu radimo na dizajnu i ambalaži.

Svaka od faza je izuzetno zanimljiva, osim ako negde ne zapne, onda zna i da frustrira.

Na primer, kada smo pravile skrab, mislim da smo poručile sve što postoji i kod nas može da se nabavi da bismo dobile tu zamišljenu teksturu, ali i dalje to nije bilo to. Ostavile smo ga po strani do daljnjeg, dok jednog dana ideja nije samo sinula i proizvod je bio spreman za testiranje u roku od nekoliko sati.

Uz naziv brenda Moba stoji i – Botanical Skincare? Šta tačno podrazumeva ovaj termin? Da li je botanička (biljna) nega isto što i prirodna nega? Koja je razlika između ova dva pojma?

Kada se kaže prirodna kozmetika, potrošači očekuju da je unutra sve u potpunosti prirodno, dok se zakonodavstvo ne slaže sa tim, pa je dozvoljeno da se prirodnim nazove proizvod sa 95% prirodnih sastojaka. Kod nas, kao potrošača, to je stvorilo neku vrstu razočarenja i nepoverenja, pa smo odlučili da izbegavamo taj atribut. Botanical – biljno znači da koristimo sastojke dobijene iz biljaka, kao i druge sastojke koji su po standardima Ecocert i Cosmos odobreni u prirodnoj kozmetici.

Koji su vaši omiljeni biljni sastojci i zašto?

Ulje semenki nara – čudna tekstura još čudnijeg mirisa, ali ništa nije problem kada se vide anti-age efekti koje pruža.

Niacinamid – nije biljni sastojak, ali je sastojak dozvoljen u prirodnoj kozmetici. Potencijom parira drugim poznatijim vitaminima, ali ima prednost što je pogodan za sve tipove kože, stabilan je i dobro se kombinuje sa skoro svim drugim aktivnim sastojcima.

Jasmin u svim oblicima – savršeni miris, za kojim ne zaostaju ni fizički ni aromaterapeutski benefiti.

Šta nas novo očekuje iz Mobe?

U naredna dva meseca planiramo da izađemo sa još tri proizvoda. Za dva proizvoda smo radili uvoz posebne ambalaže, da ne bismo morali da koristimo konzervans, pa smo na njih posebno ponosne.

Pored proizvoda, radimo i na dve akcije humanitarnog karaktera, jer želimo da brend i zasluži ime koje smo mu dale – Moba.

Gde vas možemo pronaći?

Trenutno smo u digitalnom svetu, na našoj Instagram stranici www.instagram/mobaskincare , na sajtu Komuna marketa www.komunamarket.rs/mobaskincare a za nekoliko dana i na ananas.rs sajtu.

Ovih dana radimo na pronalaženju maloprodajnih prostora sa kojima bismo napravili saradnju.

I za kraj – šta ste naučili o nezi zahvaljući svim ženama koje su do sada isprobale Mobu? Možete li to sažeti u savet koji bi nam svima koristio?

Nema rezultata preko noći, ni u čemu u životu, pa ni u nezi kože. Nežno, temeljno i istrajno. I doći će sve na svoje.

Mali dodatak: Kada je Mobina krema Supernova „sletela“ u našu redakciju, snimili smo otpakivanje – pogledajte samo kako izgledaju ta ambalaža i tekstura kreme:

Foto: Katarina Gaj Isakov

Povezani članci

intervju marina mićanović
Intervju

Preduzetnička priča: O građenju internacionalne karijere i brendu UniUkiyo sa dizajnerkom Marinom Mićanović

Zero
Intervju

Preduzetnička priča: Sa Ružicom Vukašinović o prirodnoj nezi kože i beauty brendu ZERO COSMETICS

svetlana sremčević
Intervju

Svetlana Sremčević: Od jutra do večeri…

the shuyguy
Intervju

Preduzetnička priča: Jelena Filipović otkriva kako je nastao THE SHYGUY

love me period
Intervju

Preduzetnička priča: Sa Jelicom Medenicom o intimnoj nezi i brendu LOVE ME PERIOD

aleksandra petrovski
Intervju

Šta deca treba da znaju o bezbednosti tela? Razgovarali smo s ALEKSANDROM PETROVSKI