Preduzetnička priča: Sa Milkom Pavlović od prvog salona do linije proizvoda za negu kose

Otkrijte formulu uspeha u frizerskom svetu! Milka Pavlović, vlasnica renomiranih salona Hair Studio Prestige by Milka i kreatorka inovativne linije proizvoda za negu kose Prestige by MP, u ovom razgovoru vodi nas iza kulisa svoje dinamične karijere.

Životnu i poslovnu priču talentovane frizerke i uspešne preduzetnice prvi put sam čula 2019. godine, kada je proslavljala 25 godina rada. Sećam se da sam tada nekoliko puta pokušavala da izračunam kako je moguće da je u pitanju 25. godišnjica, jer Milka i ja smo slično godište i delovala mi je previše mlado za tolike godine uspešne karijere.

Tada mi se urezalo u pamćenje i ono što je ispričala o svojim počecima, kada je nakon prvog razreda srednje frizerske škole, kao šesnaestogodišnja devojka došla u Novi Sad, iz Hrvatske u kojoj je u to vreme, početkom devedesetih, započinjao rat. Samo sa sestrom, bez roditelja, sa kojima ubrzo nakon toga više nije mogla da stupi u kontakt. Uprkos teškoćama, nastavila je školovanje, zatim i počela da radi. Malo-pomalo, sa svojih deset prstiju i velikim trudom, postigla je sve ono čime danas može da bude primer uspešne preduzetničke karijere u frizerskom svetu.

„E, to je prava priča o uspehu“, iskomentarisala je moja koleginica, a ja sam se veoma obradovala kada mi se ukazala prilika za intervju sa Milkom.

U intervjuu koji sledi, razgovarale smo o tome kako je od prvih frizerskih koraka stigla do sopstvenog brenda, zašto je neprestano ulaganje u znanje ključno za uspeh i kako je nastala ideja o liniji proizvoda u kojoj je jedan od osnovnih sastojaka ulje lešnika sa porodične plantaže. Ali, pričale smo i o tome koji su najveći izazovi sa kojima se susreće kao žena u preduzetništvu, kao i kako uspeva da balansira između porodičnog života i zahtevne karijere. Uživajte!

Volela bih da započemo priču od samog početka: Kako si se uopšte našla u frizerskom svetu? Kako si donela odluku da to postane tvoje zanimanje?

Savet da postanem frizerka dao mi je moj tata. Želela sam da upišem pravo, a on je rekao: „Ide rat i mi nećemo moći da te školujemo. Najbolje je da izabereš frizersku školu“. Bila je to 1990. godina, a mi smo živeli u Hrvatskoj. I bilo je tačno kako je on rekao. Danas sam mu jako zahvalna.

Kako su izgledali tvoji prvi profesionalni koraci, put od završene škole do prvog salona?

Zbog ratnog stanja morala sam da promenim mesto stanovanja. Kada sam došla u Novi Sad, trebalo je da upišem drugi razred srednje frizerske škole, ali usled ratnog haosa nisam imala nikakva dokumenta. U školi su mi rekli da ne mogu da me prime – delovalo je kao da još nisu shvatili da je počeo rat i da nemam mogućnost da nabavim potrebne papire. Tu godinu sam pauzirala, a tek sam sledeće krenula u drugi razred. U međuvremenu sam otišla u jedini salon u Šajkašu, mestu pored Novog Sada gde sam tada živela, kod Melanije, i tražila praksu. Upravo sam tu naučila klasiku i osnove zanata i to je moj temelj znanja. Kasnije sam tokom svih godina školovanja koristila svaku priliku da idem na praksu ili da friziram sve ljude oko sebe. Na taj način stekla sam veliko iskustvo. Odmah posle škole počela sam da radim. Nakon pet godina frizerskog rada, otvorila sam svoj prvi salon.

Koliko je, za svakog dobrog frizera, važna konstatna edukacija u struci?

Edukacija je neophodna. Sav svoj zarađeni novac davala sam na edukacije. Mogla sam da putujem ili da kupujem razne stvari, ali sam umesto toga stalno išla na razne edukacije najboljih svetskih akademija, biznis foruma i slično. Trudila sam se da steknem i razna druga obrazovanja nevezano za frizersku struku. Neprestano sam upijala znanje i učila o novim temama. To radim i dan-danas. Smatram da čovek mora da uči dok je živ.

Koje edukacije, osim onih iz frizerske branše, mogu biti korisne preduzetnicama u hair industriji? Koje edukacije si ti prošla, a koje bi možda volela da jesi, da si u tom trenutku bila u prilici, jer bi ti olakšale poslovanje?

Biti preduzetnica nije lako jer morate biti kompletna ličnost. Ako želite da budete lider, prvo morate biti stručni u onome što radite, ali morate imati i osećaj za saradnju sa ljudima da biste izgradili tim. Ako radite bez tima – ništa niste uradili. Morate stalno biti u toku kako biste išli u korak sa trendovima, poslovnim pravilima i morate održavati uslugu na visokom nivou, što je najteže, jer zavisite i od drugih ljudi. Kažu da smo mi frizeri ujedno i psiholozi, i to je jednim delom tačno. Prošla sam razne edukacije – iz psihologije, menadžmenta i biznisa. Neprestano sam u svoj tim uključivala stručne osobe, ali da bih mogla da ih razumem i da zajedno napredujemo, prvo sam ja morala da budem edukovana.

Kako danas izgledaju saloni Hair Studio Prestige by Milka? Koliko si uspela da se približiš svom idealu? A u kom pravcu vidiš prostor za napredovanje?

Svojevremeno sam zamišljala da ćemo imati lanac salona. Ali, pošto nas, nažalost, zakon ne podržava u tome – odustali smo od te ideje. Danas imamo dva luksuzna salona u kojima se trudimo da pružimo vrhunsku uslugu, apsolutno najbolju koju naši klijenti mogu da dobiju.

Velika inovacija u tvom poslovanju i potpuno nov pravac desio se kada si odlučila da pokreneš liniju proizvoda za negu kose Prestige by MP. Kako si došla na tu ideju?

Svih godina u mojim salonima koristimo najkvalitetnije prizvode. Oduvek sam želela da moji klijenti dobiju sve najbolje, ali nam je stalno nedostajao neutralni šampon, tj. kvalitetan, neagresivan čistač. Sve sam probala i ništa mi se nije dopalo. Kada je moja ćerkica prerasla bebeće šampone, došla sam u situaciju da za nju nemam kvalitetan šampon. Posle dugogodišnjeg rada sa kosom i velikog iskustva, odlučila sam da u saradnji sa naučnicima – tehnolozima, napravim taj neutralan šampon. Tako je počelo.

Koje proizvode linija sadrži?

Pored neutralnog šampona-čistača I First, tu je Prestige by MP balzam za intenzivnu negu i hidrataciju, kao i serum koji neguje, obnavlja ispucale krajeve i zaglađuje vlas. Pored linije Prestige by MP, u ponudi je i kolekcija Sole by MP koju trenutno čini sprej za kosu sa UV zaštitom.

Šta je ono što koncept tvojih proizvoda čini jedinstvenim?

To je definitivno receptura sa najboljim sastojcima, nastala kao rezultat saradnje naučnika – tehnologa i profesionalnog frizera. Tehnolozi su mi rekli: „Mi možemo da napravimo šta god želite, ali ovakvu recepturu nikada ne bismo napravili bez saradnje sa vama“.

Jedan od sastojaka Prestige by MP proizvoda je ulje lešnika, koje dolazi sa vaše porodične plantaže. Zbog čega je baš ovo ulje korisno za kosu?

Kada smo zasadili plantažu lešnika, čitala sam i učila sve moguće o ovim orašastim plodovima. Tada sam uvidela koliko je ulje lešnika dobar sastojak za negu kose, ali nije previše zastupljen, jer je veoma skup. Ulje lešnika je sjajan čistač i zato se nalazi u šamponu. Svi serumi za kosu koje sam imala u salonu bili su mi nepotpuni. Stalno mi je nešto falilo. Kada sam odlučila da napravimo serum, želela sam da on daje pun krug nege, tj. da sadrži najkvalitetnija ulja koja će hidrirati kosu, oporaviti strukturno oštećene vlasi, pružajući uz to i termičku zaštitu. Sve to smo dobili u Prestige by MP serumu koji je fenomenalan zato što može da se koristi svakodnevno i ne masti kosu. Osim svega pomenutog, daje odličan anti-frizz efekat, pomaže za lako raščešljavanje, daje kosi prelep sjaj i ima divan miris. Serum sadrži ulje lešnika, makadamije i argana.

Pakovanja Prestige by MP veoma su elegantna i drugačija. Šta si želela da ambalaža poruči o vašim proizvodima?

Želela sam da naša ambalaža bude jedinstvena kao i proizvodi. Nismo hteli ambalažu kakva već postoji pa smo pravili svoje alate i kalupe. Inspiraciju za dizajn pronašla sam u okviru svojih naočara, koji ima sličan 3D efekat.

Kako danas – uz dva salona, liniju proizvoda i edukacije za frizere, izgleda jedan tvoj radni dan?

Kao što sam već pomenula, tokom svih ovih godina, gradila sam tim ljudi koji mi pomažu u svemu i to mi je od neprocenljive pomoći.

Na prvom mestu sam majka i porodična žena, i to pokušavam da ukombinujem sa svim poslovnim obavezama. Na svim poljima dajem svoj maksimum, što zaista nije lako i potrebno mi je ogromno razumevanje i podrška moje porodice kako bi sve funkcionisalo. Zato je organizacija presudna, da svima bude dobro, a srećom – organizacija je moja jača strana.

Iz ugla preduzetnice, koliko je danas bitno raditi na promociji sopstvenih usluga i proizvoda putem društvenih mreža? Smatraš li da je to za preduzetnika dodatno opterećenje ili dodatna prilika da se bolje pozicionira?

Godinama sam odbijala objave na društvenim mrežama i zbog toga sam dobijala silne kritike. I danas sam dosta kruta po tom pitanju, pošto se ne slažem da publiku treba privući objavljivanjem svakog momenta vašeg života. Važnije mi je da su pratioci koje imamo naša ciljna grupa, pa čak i ako ih ima manje, nego da imamo milion kupljenih. Imam divne saradnike koji rade taj deo posla. Sada kada smo fokusirani na pozicioniranje brenda oni su mi veoma važni. Marketing je neophodan onda kada imate šta da kažete. Ako pričate bez osnova i u prazno – onda je to potpuna greška.

Šta smatraš da je najveći izazov u ženskom preduzetništvu danas? I generalno – šta je najveći izazov kada pričamo o poslovanju u frizerskoj branši?

Teško je uspeti, ali je najteže ostati na vrhu. To je najveći izazov.

Za kraj, jedno praktično pitanje: koji su najvažniji saveti kada je nega kose u pitanju?

Pravilno pranje je TEMELJ zdrave kose. Nega je neophodna konstantno, jer je kosa ono što na vama svi prvo primete. Ako želite da imate top boju, prvo morate imati negovanu kosu. Kakva god da je boja, ako je kosa oštećena – ne vredi, sve pada u vodu. I – posavetujte se sa frizerima, jer su oni najiskusniji u radu sa kosom i uvek žele da vaša kosa izgleda najlepše moguće.

Za fotografije se zahvaljujemo Milki Pavlović

Povezani članci

Intervju

Stigle su nove Lines x LAZA četkice! Makeup umetnik Dušan Lazić otkriva šta ih čini nezamenljivim

acuskinlift
Intervju

Holistička nega: Dr John Tsagaris predstavlja Acuskinlift metodu – prirodni „fejslifting” koji obožava i Penelope Cruz

royal balm
Intervju

Preduzetnička priča: Sa Katarinom Milosavljević o razvoju brenda Royal Balm i osnaživanju žena u preduzetništvu

marija olimp
Intervju

Devojka koja inspiriše: Dizajnerka Marija Olimp istražuje nove puteve u održivoj modi

derma priče
Intervju

Upoznajte doktorke koje stoje iza podkasta DERMA PRIČE: Donosimo razgovor sa dve žene koje su odlučile da promene način na koji brinemo o koži

intervju marina mićanović
Intervju

Preduzetnička priča: O građenju internacionalne karijere i brendu UniUkiyo sa dizajnerkom Marinom Mićanović