Preduzetnička priča: Kako je nastala GRUS FORMULA otkriva Jelena Savić, osnivačica brenda

U intervjuu iz serijala PREDUZETNIČKA PRIČA, sa JELENOM SAVIĆ, osnivačicom brenda GRUS FORMULA, razgovarali smo o procesu kreiranja kozmetičke linije i razvoju brenda.

FOTOGRAFIJE: MIRKO TABAŠEVIĆ

Luksuzna, ali ujedno i pristupačna, kozmetika brenda Grus formula priča o lepoti negovanja. Iznutra i spolja. Imali smo priliku da isprobamo proizvode, nakon čega smo poželeli da saznamo sve detalje. Zamolili smo Jelenu Savić za intervju, tokom kojeg smo razgovarale o procesu kreiranja kozmetičke linije, o razvijanju brenda i, naravno, o Grus proizvodima.

Možeš li nam se, za početak, predstaviti? Kako je tekla tvoja karijera pre odluke da pokreneš kozmetičku liniju?

Ja sam školovana menadžerka u medijima. Kao dete sanjala sam o tome da budem novinarka, ali su me okolnosti na samom početku karijere odvele u smeru PR-a, a zatim sam počela da se bavim organizacijom velikih događaja. Uz supruga, koji je vlasnik vinarije, zavolela sam i upoznala svet vina. Gajenje vinove loze, proizvodnja i prodaja vina nešto je čime se neposredno bavim već dugi niz godina. Ljubav prema nezi i kozmetici nasledila sam od majke, a potreba da istražujem beauty svet nametnula se jer imam osetljivu i zahtevnu kožu – kako lica, tako i tela – kojoj su potrebne intenzivna pažnja i nega.

„Kao i na svakom početku procesa stvaranja, bitno je znati šta tačno hoćeš da napraviš, za koga i na koji način ćeš predstaviti svoju ideju, odnosno proizvod.“

Kako si došla na ideju da osnuješ Grus formulu?

Spojila sam dve ljubavi, vino i kozmetiku, odnosno negu kože. Za mene je nega lica i tela svakodnevni ritual koji više puta ponavljam, sa uživanjem. Oduvek sam bila ona žena koja će pre kupiti kremu nego cipele. Nakon 10 godina rada u medijima, odlučila sam da je vreme da ostvarim svoj san i napravim kozmetičku liniju koja će biti luksuzna ali pristupačna i koja će pričati priču o lepoti negovanja. Iznutra i spolja.

Šta tačno znači samo ime – Grus formula?

Grus na latinskom znači – ždral, ptica koja simbolizuje lepotu, gracioznost, svetlost i slavljenje života. Grus filozofija staje u jednu reč – BEATITUDO što, takođe na latinskom, znači biti srećan. 

Osnovni sastojak Grus formule koji je zajednički svim proizvodima jesu semenke grožđa, zastupljene u obliku ulja i ekstrakta. Zbog čega baš taj sastojak? Po čemu su semenke grožđa posebne?

Koštice grožđa od kojih se proizvodi kozmetičko ulje i ekstrakt idealan su saborac svakom ko teži elastičnoj, negovanoj, čistoj i mekoj koži. Svaki od Grus proizvoda sprečava starenje kože i duboko je hidrira, a zbog svog antimikrobnog i antioksidativnog dejstva sprečava pojavu akni i štiti kožu od oštećenja prouzrokovanih suncem. U Evropi, posebno u Italiji, postoje čitavi  SPA kompleksi koji koriste ovakvu kozmetiku.

Koliko proizvoda obuhvata Grus formula i kako si odlučila da kreneš baš od njih?

Grus porodicu čine krema za negu i regenaraciju kože SUPER FOOD 11 pm, uljani serum za regeneraciju i negu kože MIDNIGHT RECOVERY 00, zatim krema za intenzivnu hidrataciju kože WATER BOTTLE 07am i balzam za negu usana LIP LOVER 24/7.  Uskoro ćemo predstaviti i jedinstvenu piling masku WINE SPA 10 pm. Kao što vidite, svaki od Grus proizvoda pored naziva ima i broj koji označava vreme kada je najbolje naneti ga na lice. U planu je i linija za negu tela kao i još nekoliko proizvoda za lice, a do tada je Grus tim smatrao da su ovih pet proizvoda baza za negovanu kožu lica. Krema koja hidrira, krema koja hrani, serum za regenariciju i intenzivna nega za usne.

Pogledajte našu recenziju Grus proizvoda.

Koji je najkompleksniji korak u procesu rada na novom kozmetičkom brendu? A na šta si najponosnija?

Kao i na svakom početku procesa stvaranja bitno je znati šta tačno hoćeš da napraviš, za koga i na koji način ćeš predstaviti svoju ideju odnosno proizvod. Ponosna sam na svoju odlučnost i istrajnost. U Srbiji nije lako proizvoditi bilo šta iz beauty segmenta jer smo malo tržište, pa je sve komplikovanije kad su u pitanju i sirovine, i ambalaža i kanali prodaje.

Koliko je teško plasirati novi brend na tržište? Šta je ono što Grus formulu izdvaja od drugih?

Svaki početak je težak. Potrebno je mnogo vere u sebe i podrška okoline. Grus formula je retka kozmetika koja je na bazi ulja koštica od grožđa. To je priča koju tek počinjemo da pričamo i treba vremena da se svaki kupac uveri u blagodeti koje ovo ulje pruža koži lica i tela. Pored kvaliteta sastojaka, Grus proizvodi su upakovani u luksuzno, stakleno pakovanje, a dizajn svakog proizvoda je potpuno atipičan u odnosu na već usvojene beauty trendove kod nas. Ugledali smo se na svetsko tržište i napravili iskorak na tržištu Srbije. Sajt i Instagram profil brenda su takođe drugačiji, inspiraciju smo tražili u slikarstvu i filmskoj umetnosti, pa tako svakog posetioca vodimo u svet vizuelne umetnosti i mašte. 

„Svaki put kada uložite u domaći brend iza kojeg stoji preduzetnica, setite se da ste uložili u ideju i trud žene pored koje ste možda baš tog dana prošli, dok je vodila decu u vrtić, šetala psa, odlazila u nabavku ili na sport. Sa mas brendovima to nije slučaj.“

Koji su, po tebi, najveći izazovi ženskog preduzetništva kod nas?

Danas je izazov biti žena u svakom smislu. Svaka preduzetnica zna koliko je truda, energije, ljubavi i požrtvovanja potrebno za svaki preduzetnički dan. Generalno smatram da sa više ljubavi i poštovanja treba da gledamo da male i velike domaće brendove jer oni nikako ne mogu da se utrkuju sa mas brendovima koje smo navikli da kupujemo i viđamo na svim policama. A preduzetnički brendovi često imaju kvalitetnije proizvode  od mas brendova i treba im dati šansu. Svaki put kada uložite u domaći brend iza kojeg stoji preduzetnica, setite se da ste uložili u ideju i trud žene pored koje ste možda baš tog dana prošli, dok je vodila decu u vrtić, šetala psa, odlazila u nabavku ili na sport. Sa mas brendovima to nije slučaj.

Gde možemo da pronađemo Grus formula proizvode?

Grus proizvodi mogu da se kupe na našem sajtu www.grusformula.rs, takođe tu je i Instagram profil @grusformula. Na sajtu su predstavljeni naši partneri u Beogradu i Novom Sadu, gde proizvodi mogu i da se probaju.

Koja je najveća lekcija koju si, radeći na svom brendu, naučila o kozmetici i nezi?

Nega pre svega. Odmah posle toga da je svaka koža drugačija, ali ne samo od osobe do osobe, nego i na dnevnom nivou. Svemu što je lepo čovek mora da se posveti, pa tako i svojoj koži. Na našu kožu utiče mnogo stvari: unos tečnosti, kvalitet hrane, san, hormoni, emocije… Ne probudimo se svakog jutra istog raspoloženja, pa na osnovu toga sebe treba da negujemo tokom dana. Isto je i sa kožom. 

„Ne probudimo se svakog jutra istog raspoloženja, pa na osnovu toga sebe treba da negujemo tokom dana. Isto je i sa kožom.“

I za kraj, BeautyDesk.rs pitanje koje postavljamo svim sagovornicima jer želimo da naglasimo da lepota ima nebrojeno mnogo lica i da treba da negujemo svoju autentičnost umesto da pokušavamo da se uklopimo u nekakve zadate standarde: Šta je za tebe lepota?

Lepota je za mene emocija. Svako od nas teži tome da se oseća što bolje, ispunjenije i srećnije. Naša čula teže ka onome što smatramo lepim. Gledati, slušati ili dodirivati nešto lepo, vodi nas ka osećaju sreće. Za mene su lepota moja deca, moj posao, moja porodica, drugarice, omiljena pesma i film, omiljeni muzej i slika, omiljeni sako i cipele, italijanski jezik, Madrid, čaša francuskog vina, mamina jagnjetina i pizza iz Bucka. ■

Za stajlinge se zahvaljujemo Belgrade Design Hub.

Povezani članci

jantarna kiselina
Nega

Jantarna kiselina sjajan je saveznik za hidriranu, glatku i ujednačenu kožu

epigenetika
Nega

Kako nauka o epigenetici unosi revoluciju u negu kože

Eucerin
Nega

Može li vaša koža biti mlađa od vas? Eucerin kaže DA!

atopijski dermatitis
Nega

Život s atopijskim dermatitisom: 10 činjenica koje je važno znati

glikacija
Nega

U beauty industriji, GLIKACIJA je sve popularniji izraz koji treba znati (a sam proces – izbegavati!)

Ovo sastojke za negu kože bi trebalo da koristite zajedno
Nega

Ove sastojke za negu kože trebalo bi da koristite zajedno