Koliko su se promenila pravila igre u influensingu? Razgovarali smo sa NATAŠOM VUKOBRATOVIĆ

Nataša Vukobratović nam donosi pogled iznutra na svet influensiga, priča o svom brendu Really Glamourly, a nismo propustili priliku da zatražimo i nekoliko saveta o stilu.

Nataša Vukobratović – ili Nataša Blair, kako vam je možda poznatija sa Instagrama, danas se bavi modnim konsaltingom i influensingom, osnivačica je brenda Really Glamourly i živi na relaciji Beč – Novi Sad – Milano. I mislimo da nećemo pogrešiti ako kažemo da je jedna od prvih modnih blogerki s naših prostora koja je započela karijeru u inostranstvu, još u vreme kada su se modni blogovi tek pojavili, možda čak i pre nego što je termin influenserka nastao i zaživeo.

Kako je zapravo sve krenulo? Odakle ideja da počneš da se baviš modnim blogingom? Da li je to bilo vezano za tvoje obrazovanje?

Tako je, u pravu si. Započela sam 2011. godine kad je blog još uvek bio glavni i jedini portal na kom su se delili dnevni outfiti i modni komadi. Moda je oduvek bila moja strast. Od malena sam kupovala modne magazine i pravila kolaže sa slikama sa modnih revija. U Milano sam otišla zbog studija ekonomije i finansija, ali je grad takav da je moda svuda oko tebe. To su bili dani kad je Chiara Ferragni tek postala popularna i tako mi je došla ideja za hobi – da otvorim svoj modni blog. Imala sam super prijatelje koji su mi izlazili u susret i fotografisali kad god je bilo potrebno, a u tom momentu nisam ni zamišljala da bi od svega toga moglo da se rodi nešto više.

Kako su bloging, kreiranje sadržaja i influensing – od nečega što je u početku bio hobi, postali tvoja karijera?

To je krenulo vrlo spontano. Dok sam studirala, a zatim počela da radim praksu u Valentinu, primećivala sam da ljudi reaguju na moj sadržaj, na ono što delim sa publikom. U to vreme sam krenula polako da odlazim na dešavanja u Milanu tokom Fashion Weeka, i sve to mi se sve više i više dopadalo. Tad sam odlučila da je to definitivno nešto čime želim da se bavim ozbiljnije.

Možeš li da se setiš kakav je osećaj bio kada si prvi put prisustvovala nekom velikom svetskom modnom događaju, poput, recimo Fashion Weeka u Milanu ili Njujorku?

Iako je Milano, pored Pariza, najveći Fashion Week, najviše volim da prisustvujem Fashion Weeku u Njujorku. Mislim da je to zato što je drugačiji od evropskih i zato što je daleko. Mnogo je sve naglašenije, ljudi su drugačiji. I kad sam tamo, uvek dobijem neki “poletni” osećaj koji me inspiriše da radim još više ka svojim ciljevima.

Iz kojih saradnji sa svetskim brendovima si najviše naučila? Šta je ono što veliki modni brendovi najviše cene u saradnji sa influenserima?

Definitivno profesionalnost u svemu što radiš. Najviše sam uživala radeći sa timom Christian Louboutin, koji je pokazao da i takvi veliki brendovi cene prirodnost i spontanost. Zaista su divni i imamo dugogodišnju saradnju koja mi je mnogo draga.

Koje osobine tvoje ličnosti su ti najviše pomogle da postigneš uspeh u karijeri?

Istrajnost i disciplina. Mnogi odustanu čim dođe do nekih prepreka jer je modni svet, generalno, veoma surov. Neću lagati, i ja imam puno padova, ali uvek kažem da je to samo jedna prepreka do nečeg većeg. Volim istrajnost i smatram da sve može da se postigne vrednim radom, trudom, i učenjem.

Koliko su se “pravila igre” u influensingu izmenila od tvojih početaka do sada?

Generalno se taj svet mnogo promenio u poslednjih nekoliko godina. TikTok je došao na scenu, sad su aktuelni sadržaji bez mnogo prerade, tako da je potrebno i tu prilagoditi se. Sa druge strane, smatram da svako treba da i dalje radi kako mu odgovara, a ne da se menja sa pojavom svakog trenda. Onda bismo svi bili isti, zar ne?

Šta je sada nekome potrebno da započne influensersku karijeru? Da li je sada lakše ili teže? Koje društvene mreže su u fokusu i koji tip postova?

Mislim da je najvažnije da svako pronađe neku svoju temu koju voli i da polako gradi svoju publiku na osnovu nje. Nije lako, tržište je prepuno i generalno već ima svega, ali verujem da nije nemoguće. Svakako mislim da je teže, da ima mnogo i dobrog i lošeg sadržaja koji se plasira, pa je samim tim i teže istaći se. Ali, kao što sam rekla: red, rad, i upornost. Ostalo posle dođe prirodno.

Kako si došla na ideju da pokreneš brend Really Glamourly, koji je započeo sa upečatljivim trakama za kosu, a zatim si ga proširila i na liniju kupaćih kostima?

To se nekako prirodno desilo nakon mnogo godina u industriji. Osetila sam da je vreme da započnem nešto novo u čemu bih se iznova pronašla i uživala. Oduvek sam obožavala sve vrste aksesoara za kosu, samim tim i rajfove, i tako se rodila ta ideja. Zatim sam započela da istražujem kako bi oni mogli da se naprave, a da se vidno razlikuju od ostalih rajfova na tržištu. Danas su oni svi rađeni ručno, uz mnogo pažnje posvećene svakom modelu. Brend se polako razvija dalje, prošle godine smo ubacili i kupaće kostime.

Kupaći kostimi Really Glamourly

Koliko su detalji važni za lični stil?

Mislim da su važni za one koji vole da ih nose, ali nisu presudni. Svaki detalj treba da bude lični pečat i mislim da ima smisla da se nosi jedino ako se zaista dopada onome ko nosi. Ja uglavnom nemam puno detalja na sebi, volim vrlo jednostavne komade, ali kad ih izaberem onda volim da su upečatljivi.

Šta je ono osnovno što čini tvoj stil? Kojih 10 odevnih predmeta ulaze u tvoju najužu “modnu Kapsulu”?

Sakoi u svim mogućim bojama, tamni jeans, bela majca, bela košulja, patike, kačketi, rolke (u zavisnosti od sezone), mokasine, kao i tote torba u koju može sve da stane.

Kako Really Glamourly komadi čine da se oseća žena koja ih nosi? Koju poruku bi želela da oni pošalju ženama?

Da se ne plaše da nose komade koji su prenaglašeni a opet elegantni. Da budu svoje i da budu drugačije.

Za fotografije se zahvaljujemo Nataši Vukobratović.

Povezani članci

derma priče
Intervju

Upoznajte doktorke koje stoje iza podkasta DERMA PRIČE: Donosimo razgovor sa dve žene koje su odlučile da promene način na koji brinemo o koži

intervju marina mićanović
Intervju

Preduzetnička priča: O građenju internacionalne karijere i brendu UniUkiyo sa dizajnerkom Marinom Mićanović

Zero
Intervju

Preduzetnička priča: Sa Ružicom Vukašinović o prirodnoj nezi kože i beauty brendu ZERO COSMETICS

svetlana sremčević
Intervju

Svetlana Sremčević: Od jutra do večeri…

the shuyguy
Intervju

Preduzetnička priča: Jelena Filipović otkriva kako je nastao THE SHYGUY

love me period
Intervju

Preduzetnička priča: Sa Jelicom Medenicom o intimnoj nezi i brendu LOVE ME PERIOD