Preduzetnička priča: Sa Ružicom Vukašinović o prirodnoj nezi kože i beauty brendu ZERO COSMETICS

U intervjuu iz serijala PREDUZETNIČKA PRIČA razgovarali smo sa Ružicom Vukašinović, osnivačicom beauty brenda ZERO COSMETICS. Kao što sam naziv kaže, reč je o proizvodima koji sadrže 0% štetnih sastojaka. Dakle, u njima nema sintetičkih mirisa, ftalata, parabena i slično. Evo kako je to moguće…

U doba kada su potrošači sve svesniji onoga što stavljaju na kožu, Zero Cosmetics nam je zapao za oko zahvaljujući svojoj posvećenosti čistoći, održivosti i holističkom zdravlju. Proizvodi ovog kozmetičkog brenda napravljeni su korišćenjem biljnih i prirodnih sastojaka, bez sintetičkih hemikalija, veštačkih mirisa i štetnih konzervanasa. Ne samo da smanjuju rizik za razvoj iritacija kože i alergija, nego i doprinose zaštiti životne sredine. Komponente koje sadrže potiču iz održivih izvora, te su spakovane u ekološku ambalažu. Privlačnost prirodne kozmetike leži u nežnoj, efikasnoj nezi kože, koja je u skladu s holističkim načinom života, promovišući unutrašnje i spoljašnje blagostanje.

,,Iako Zero nije orijentisan ka rešavanju problema u smislu ekstremno problematičnog stanja kože, on i to radi. Međutim, koncept Zero Cosmeticsa je nega iznutra i spolja, kvalitetno starenje. Promovišemo da su bore i starenje sastavni deo života kroz mogućnost da se negujemo kvalitetno, da smanjimo/sprečimo ili odložimo pojavu bora. Promovišemo hidrataciju, zdravu ishranu, bistar um, prirodnu kozmetiku kao kvalitetnu bazu za zdrav i negovan život. Danas nije nepoznanica koliko hemijska jedinjenja koja se nalaze u kozmetici mogu poremetiti hormonski status u našem telu. Stoga, i dalje aktivno radimo na osvešćivanju bespotrebnog zatrpavanja kože nečim što izaziva reperkusije svojim kumulativnim efektom, odnosno nakupljanjem u telu“, izjavila je Ružica.

Šta vas je inspirisalo da kreirate kozmetiku fokusiranu isključivo na 100% prirodne sastojke?

Inspiracija za prirodnu kozmetiku došla je iz lične potrebe da postoji zaista kvalitetan proizvod. Mnogo puta mi se dešavalo da mi skincare preparat izazove alergijske reakcije, te pogorša stanje kože. Shvatila sam da je to jedna velika industrija u kojoj je primat počeo da odlazi na stranu profita, umesto na stranu kvaliteta, što apsolutno nije u redu prema potrošačima. Ono što sam želela je tačnost, da postoji nešto što ljudi mogu da kupe i da to bude tačno ono kako je proizvod opisan. Na ovoj vrednosti se temelji Zero Cosmetics.

Koje prirodne sastojke najčešće koristite prilikom formulisanja preparata?

U našim recepturama najviše koristimo čista biljna ulja i butere/putere (poput shea butera, kakao butera, ulja lešnika, kajisije, badema, pčelinjeg voska… ), eterična ulja među kojima dominiraju ruzmarin, lavanda, ylang ylang, čepres, limunska trava… ), hidrolati (nusproizvodi prilikom destilacije biljaka i kreiranja eteričnih ulja) i aktivni sastojci poput koloidnog ovsa i ekstrakta ovsa koji deluje umirujuće i na najosetljiviju kožu, doprinosići smanjenju crvenila.

Možete li nam reći više o procesu njihove nabavke? Da li pružate prioritet održivosti i etičkoj praksi u vašem lancu snabdevanja?

Kada je u pitanju nabavka, važno nam je da sirovine budu prirodne i vršimo proveru. Kada je u pitanju nabavka eteričnih ulja, na tržištu postoji dosta toga što se naziva eteričnim uljem, ali je zapravo parfemsko tj. sintetičko. Mi ne želimo ništa sintetičko u Zero proizvodima. Cene čistih eteričnih ulja su znatno više, ali to je nešto sa čime ne pravimo kompromis. Osim toga, naš doprinos održivosti pružamo kroz soluciju reciklaže staklene ambalaže prilikom povrata i naredne kupovine. Kupac za to dobija popust i tako zajedno zatvaramo jedan krug održivosti.

S kojim izazovima se suočavate u formulisanju Zero Cosmetics proizvoda i kako ih prevazilazite?

Proces razvoja novog proizvoda moze biti veoma izazovan, jer zahteva konstantno osluškivanje potreba klijenata, istraživanja, edukacije i u konačnici formulisanja najboljih mogućih sastojaka za namenu i potrebu koja postoji.

Na koji način obezbeđujete efikasnost proizvoda? Koliki je njihov rok trajanja, budući da sadrže isključivo prirodne sastojke?

Koristimo konzervans koji je eko-sertifikovan (klasifikovan kao ekološki prihvatljiv materijal prema regulativi EU, prihvaćen i od strane Whole Foodsa). Iako je apsolutno bezbedan, njega dodajemo samo u proizvode čiji sastav zahteva dodatnu zaštitu kroz vreme. Rok trajanja je trenutno 12-18 meseci, u zavisnosti od toga šta je u pitanju. Testiranje ovog konzervansa ne vrši se na životinjama, što je za nas jednako važno. Takođe, želim da napomenem i da čista eterična ulja koja koristimo igraju ulogu konzervansa, što je win-win.

Koje sve proizvode Zero Cosmetics obuhvata i koji vam je omiljeni?

Zero Cosmetics je započeo svoj put s buterom za pelensku regiju, koji je ujedno i univerzalna krema za čitavu porodicu. Takođe, odmah smo ponudili serume za negu lica, tonike, prirodne odstranjivače šminke, prirodne sapune, ulja i kreme za masažu lica (popularni facefitness), butere za telo, kreme za ruke, ulje za sunčanje. Vremenom, Zero je fokusirao svoj put na negu lica koja je prirodna, laka i efikasna. Moj omiljeni proizvod na koji sam posebno ponosna, jer je put od ideje do formulacije bio dug, jeste anti-age fluid koji je po formulaciji između kreme i gel-seruma. On je pružio izuzetno dobre rezultate koji su odmah vidljivi, pa ne čudi što je to naš najprodavaniji proizvod već godinu dana.

Koje su neke od ključnih prednosti koje kupci mogu očekivati od upotrebe Zero Cosmetics proizvoda?

Naša ključna prednost je potpuno prirodan proizvod bez skrivenih sastojaka i marketinških strategija. Smatram da je ključ u kvalitetu i visokoj vrednosti koju daješ. To se pokazalo kao istinita teza, jer ljudi su sada svesniji i edukovaniji nego ikada i veoma brzo shvate da li je nešto kvalitetno ili ne. Spomenula sam reciklažu i smatram da je to naša sporedna prednost i doprinos.

Kao osnivačica brenda, možete li nam reći koja je misija i vizija Zero Cosmeticsa? Koje principe i vrednosti negujete?

Iako Zero nije orijentisan ka rešavanju problema u smislu ekstremno problematičnog stanja kože, on i to radi. Međutim, koncept Zero Cosmeticsa je nega iznutra i spolja, kvalitetno starenje. Promovišemo da su bore i starenje sastavni deo života kroz mogućnost da se negujemo kvalitetno, da smanjimo/sprečimo ili odložimo pojavu bora. Promovišemo hidrataciju, zdravu ishranu, bistar um, prirodnu kozmetiku kao kvalitetnu bazu za zdrav i negovan život. Danas nije nepoznanica koliko hemijska jedinjenja koja se nalaze u kozmetici mogu poremetiti hormonski status u našem telu. Stoga, i dalje aktivno radimo na osvešćivanju bespotrebnog zatrpavanja kože nečim što izaziva reperkusije svojim kumulativnim efektom, odnosno nakupljanjem u telu.

Gde možemo pronaći Zero Cosmetics skincare liniju?

Zero Cosmetics trenutno možete pronaći na Instagramu i u salonima koji pružaju usluge masaže lica u Novom Sadu. Izrada web shop stranice je u toku. Takođe, u planu je otvaranje prodavnice. Vrlo često se Zero pojavljuje na bazarima i marketima, jer su to mesta gde se sretnemo, saslušamo vaše potrebe, a imate i mogućnost da isprobate preparate na licu mesta, te odaberete svoj omiljeni.

Gledajući unapred, koje su vaše aspiracije za budućnost vašeg kozmetičkog brenda i kako zamišljate da on doprinese pomeranju industrije lepote ka održivosti i prirodnim alternativama?

Zero Cosmetics je etički na višoj lestvici u odnosu na komercijalne brendove, a naša želja je da tako ostane i u budućnosti. Usvajanje stava da je normalno proveriti i biti svestan šta stavljamo na sebe i u sebe, može unaprediti naše performsanse, dugovečnost i kvalitet života. Sve je važno i sve se računa.

Šta za vas znači lepota?

Za mene je lepota nega sebe iznutra i spolja. Brz način života nas često čini nervoznim i ponekad zaista nije lako održati nivo koji smo sebi zadali. Lepota je prisutna svuda i u svakoj ženi. Nametnuta je čitava lista stvari koje žena ,,mora” da ostvari u današnjem vremenu, ali ja bih rekla da ženin prioritet treba da bude da se oseća dobro u svojoj koži.

Foto: Redakcija BeautyDesk.rs, Zero Cosmetics

Povezani članci

svetlana sremčević
Intervju

Svetlana Sremčević: Od jutra do večeri…

the shuyguy
Intervju

Preduzetnička priča: Jelena Filipović otkriva kako je nastao THE SHYGUY

love me period
Intervju

Preduzetnička priča: Sa Jelicom Medenicom o intimnoj nezi i brendu LOVE ME PERIOD

aleksandra petrovski
Intervju

Šta deca treba da znaju o bezbednosti tela? Razgovarali smo s ALEKSANDROM PETROVSKI

Sa Marijom Ćalović o influensingu, ali i o važnim beauty temama
Intervju

Sa Marijom Ćalović o influensingu, ali i o važnim beauty temama

grus formula jelena savić
Intervju

Preduzetnička priča: Kako je nastala GRUS FORMULA otkriva Jelena Savić, osnivačica brenda