Postoji li danas iko ko nema makar jednu u svom ormaru? Kada pričamo o basic odevnim komadima, ona je verovatno prvo što nam padne na pamet. Ali, znate li kako je bela T majica nastala? Donosimo kratku istoriju ovog odevnog predmeta, koji ima duboke korene u pop kulturi.
Članak je ažuriran 10. juna 2023.
Krajem 19. veka, radnici, rudari i farmeri u SAD nosili su jednodelni kombinezon od vune ili pamuka kao donji veš. Iako koristan u hladnijim mesecima, nije uvek bio praktičan, posebno ne leti. Kao brzo rešenje, radnici bi presekli kombinezon kako bi dobili par dugih gaća i gornji deo, kojem bi takođe odsekli i rukave. Godine 1904. kompanija Cooper Underwear odlučila je da na tržiše plasira takvu potkošulju, a vrlo brzo su je usvojili mornari američke mornarice – 1913. godine.
Godine 1920. mladi pisac Frensis Skot Ficdžerald proslavio se svojim debitantskim romanom S ove strane raja, koji opisuje život mladih u osvit burnih dvadesetih. Književni klasik do današnjih dana, to je bio i prvi roman u kojem je upotrebljen izraz T-shirt.
Tokom 1930-ih i 40-ih godina ovaj odevni predmet je stekao popularnost, etablirajući se kao potkošulja, sportska majica i deo uniforme američkih vojnika tokom Drugog svetskog rata.


Dva glumca – Marlon Brando u filmu Tramvaj zvani želja i Džejms Din u Buntovniku bez razloga – pomogli su da T-majica definitivno postane deo pop kulture 1950-ih. U oba kultna filma, majica je nošena u inat konvencijama i kao rezultat toga postala je simbol pobune mlađe generacije. Međutim, tek u narednoj deceniji postala je istinski uniseks i stekla i obožavateljke – zahvaljujući modnim ikonama šezdesetih – Džejn Birkin i Brižit Bardo.
Do 1980-ih, majica se pojavila u različitim bojama, a često je odražavala i muzički ukus osobe koja je nosi. Do 90-ih se vratila svojim minimalističkim počecima: setite se reklame za Calvin Klein sa Kejt Mos u beloj majici i farmerkama niskog struka. Od tada je sve veći broj dizajnera i brendova običnoj beloj majici davao svoj pečat, pa je tako dobijala različite oblike i nosi se predimenzionirana ili uz telo, kropovana ili dugačka, neporubljena, pocepana, sa različitim izrezima… U svakom slučaju, danas je bela majica neizostavan deo osnovne garderobe, koji može da se nosi i kombinuje na najrazličitije načine.
Pet B.D. mindful shopping predloga
Ako smo vas inspirisali, možda ste poželeli da dopunite garderobu novom savršenom belom majicom, koju ćete moći da nosite u „milion“ različitih kombinacija, godinama, bez obzira na promenu trendova. Uz potragu za održivijim materijalima, to je ono što nazivamo mindful – ili s(a)vesnim šopingom. Evo naših predloga.
SA NARAMENICAMA

Dodatak u stilu 80-ih – naramenice, siluetu čine elegantnijom i daju superwoman vajb.
OPUŠTENO A ELEGANTNO

Detalji koje volimo: V-izrez, šav na prednjici i činjenica da je majica izrađena u Srbiji od 100% sertifikovanog organskog pamuka* (GOTS**).
SA ATRAKTIVNIM IZREZOM

Uski model sa kratkim rukavima i izrezom koji je čini „obično neobičnom“.
SA PORUKOM

Textee majice brenda Lovers stavljaju SMS poruke u izolovani kontekst (na majicu) gde se njihovo značenje izvrće / pojačava / potpuno menja i tera na razmišljanje.
DAJE MOTIVACIJU

Model sa „Iks-oks“ srcima i originalnim ispisom.
Foto: PR