Kako frizerski zanat menja živote: Inicijativa Shaping Futures kao odskočna daska mladima

Cilj inicijative Shaping Futures je transformacija života mladih osoba kroz frizerski zanat, njihovo stabilno zaposlenje u frizerskoj industriji, a kasnije i osamostaljenje u poslovnom smislu. Potrebna sredstva za organizaciju i relizaciju kompletnog projekta obezbedila je kompanija Schwarzkopf Professional Srbija, a polaznici su nakon završne revije frizura dobili i paket u vrednosti od 900.000 dinara, koji podrazumeva kompletnu frizersku opremu, alate i materijale koji su dovoljni da odmah nakon završetka programa mogu i samostalno da pokrenu svoj posao.

Shaping Futures je internacionalna, društveno odgovorna inicijativa koja uvodi mlade ljude u veštine frizerskog zanata. Inicijativa polaznicima pruža edukacije, kompetencije i osnovne materijale. Najvažnije, jača njihovo samopouzdanje kako bi otključali svoj potencijal, a samim tim im omogućava da poboljšaju svoje šanse u životu. Inicijativa je prvi put pokrenuta 2008. godine u Kambodži, kada su frizeri iz Japana obučili decu sa ulica, kako bi samostalno počeli da rade i zarađuju za život. Do sada je uspešno realizovana u preko 30 zemalja, a fokus i prioritet bili su mladi ljudi iz socijalno izazovnog okruženja, bez roditeljskog staranja, marginalizovanih grupa i migranti.

Shaping Futures: Generacija 2024

U saradnji sa Školom za negu lepote, Shaping Futures inicijativa prvi put je realizovana i u Republici Srbiji. Shaping Futures projekat je sproveden od 26. juna do 6. jula 2024. u Beogradu, u vidu uzastopnih treninga u Školi za negu lepote, edukacija i praktičnog rada na modelima. 18 polaznika: Sara Jakimov, Muhamad Jevad (iz Afganistana), Marija Savić, Jelena Tomić, Jovana Mladenović, Aleksandra Banić, Anja Vidović, Mirjana Dumitraško, Majda Taipi, Jovica Đorđević, Lena Dragnić, Kristina Đorđević, Teodora Mirčeski, Iva Momčilov, Sara Dragnić, Marija Jojić, Milena Tomić i Nejla Hadžihasani učenici su završne godine ove Škole – smer Frizer. Selekcija ovih mladih ljudi izvršena je na osnovu njihove dobrovoljne prijave, zajedno sa stručnim kadrom Škole.

Kruna inicijative je revija ovih mladih, talentovanih frizera održana u TC Galerija, na kojoj su polaznici, uz modele iz svoje porodice ili kruga prijatelja, prikazali stečene veštine i znanja. Reviju su svojim prisustvom podržali i vlasnici frizerskih salona, kompanija, državnih institucija, poznate ličnosti i predstavnici UNHCR-a, kako bi tim mladim ljudima, pored podrške, obezbedili buduća radna mesta, a samim tim zaista i preoblikovali njihovu budućnost, kako i samo ime inicijative navodi.

„Inicijativa Shaping Futures zasniva se i na posvećenosti Schwarzkopf Professional poslovnih jedinica i zaposlenih, talentovanih frizera koji su volontirali kao treneri, i ambicioznih mladih ljudi koji teže da okrenu živote socijalno ugroženih u novom pravcu. U samoj edukaciji su pored domaćih, iskusnih i sertifikovanih trenera učestvovali i velika, priznata imena frizerske zajednice Srbije. Sa polaznicima je radilo ukupno 20 edukatora. Cilj je transformacija života mladih osoba kroz frizerski zanat, njihovo stabilno zaposlenje u frizerskoj industriji, a kasnije i osamostaljenje u poslovnom smislu. Potrebna sredstva za organizaciju i relizaciju kompletnog projekta obezbedila je kompanija Schwarzkopf Professional Srbija, a svi polaznici su nakon revije dobili i paket u vrednosti od 900.000 dinara, koji podrazumeva kompletnu frizersku opremu, alate i materijale koji su dovoljni da odmah nakon završetka programa mogu i samostalno da pokrenu svoj posao”, istakla je Nela Adžemović, jedna od edukatorki i pokretača ove inicijative u Republici Srbiji.

Program je do ove godine širom sveta pohađalo i završilo gotovo 3.000 mladih ljudi, a preko 50% učesnika programa sada su uspešni, samostalni frizeri širom sveta. Polaznici dolaze iz društveno izazovnog okruženja ali, što je najvažnije, veoma su motivisani da postanu sledeća generacija profesionalnih frizera.

Fotografije: Ana Pajović

Povezani članci

NIVEA Repair & Care
Beauty Business

Novitet iz NIVEA-e: Univerzalne kreme Repair & Care obećavaju rešenje za suvu i osetljivu kožu

IM8
Beauty Business

Novo poglavlje: David Beckam osniva health & wellness brend IM8

talk
Beauty Business

Svetska zdravstvena organizacija proglasila je talk „verovatno kancerogenim“

besplatni dermoskopski pregledi
Beauty Business

Besplatni dermoskopski pregledi mladeža na Adi Ciganliji: Ne propustite jedinstvenu priliku!

L'Artisan Parfumeur
Beauty Business

Francuski niche brend L’ARTISAN PARFUMEUR ponovo je u parfimeriji Metropoliten

leaping bunny
Beauty Business

Bez testiranja na životinjama: Avon primio cruelty free sertifikat za svoje proizvode