Da li biste poneli parfem sa notama povrća?

Parfem i povrće… Ko bi uopšte rekao da postoji bilo kakva veza među njima?! A postoji – kompozicije sa notama povrća sve su popularnije.

Povrće iz bašte i kuhinja pronašlo je svoje mesto i u svetu parfema. Jeste li isprobali neku kompoziciju sa akordima povrća? Na primer, Louis Vuitton Pacific Chill parfemski je ekvivalent joga retritu na primorju. To je jedan od najpopularnijih parfema sa notama povrća koji uživa svetsku slavu. Symrise, jedan od vodećih proizvođača mirisa, otišao je toliko daleko da je sarađivao sa stručnjacima za ishranu kako bi kreirao kolekciju Garden Lab, koja se bazira na prirodnim uljima pravog povrća – artičoke, karfiola, praziluka, luka, špargle.

Pacific Chill inspirisan je sokom za detoksikaciju. Njegova priča počinje u Los Anđelesu, sa svežim jutarnjim smutijem od šargarepe, đumbira i narandže, koji je parfimer Jacques Cavallier Belletrud pio. Njegovi energični efekti inspirisali su Jacquesa da stvori ono što on naziva prvim Louis Vuitton „wellness mirisom“, koristeći sastojke koji se retko povezuju sa parfemskom industrijom. Voćne note crne ribizle prate podlogu od limuna, uz kedar, bosiljak, korijander i seme šargarepe.

Kada govorimo o parfemima, miris povrća nije lako opisati. Kako ove kreacije uopšte mirišu? 

Pacific Chill je oštar i vedar, no takođe i zemljan – kao da se vozite kroz brda Los Anđelesa, u kabrioletu sa spuštenim krovom, dok se povetarac igra u vašoj kosi, a vi ispijate omiljeni Erewhon smuti Hailey Bieber. To je koktel zdravlja i energije. Njegove gornje note su zelene i blistave, a „omekšane su“ voćnim komponentama. Povrće, kao mirisna nota, može da doda svežinu, ali i da doprinese stvaranju optimističnijih i zeljastijih akorda. Jacques kaže da je akord šargarepe (preciznije seme) koji je koristio baršunast i svilenkast, dodajući da osigurava mirisu dubinu i iridescentni, blago drveni efekat.

Lepota biljnih parfema jeste u tome što nas podstiču da se osećamo sigurnije. Sveže zelene biljke – bilo povrće ili koren – „vraćaju nas kući“ i omogućavaju nam da se ponovo povežemo sa zemljom i prirodom.  Ova veza između povrća, zemlje i osećaja smirenosti takođe je podržana istraživanjem brenda Weleda. Utvrđeno je da je tokom pandemije 26,7 miliona Britanaca uzgajalo voće i povrće, a skoro dve trećine njih tvrdi da je „povezivanje sa prirodom pozitivno uticalo na njihovo raspoloženje“. 

I dok se neki mirisni brendovi okreću veštačkoj inteligenciji sa parfemima odabranim za vas na osnovu algoritma, mirisi formulisani sa povrćem pravi su podsetnik da je povratak prirodi i osnovama često ključ zadovoljstva. Stoga, ukoliko želite da isprobate neobičan miris s primesom povrća, koji izaziva zavisnost, razmotrite naredne predloge…

Maison Francis Kurkdjian Aqua Media Cologne Forte

Jo Malone Earl Grey & Cucumber Cologne

Frederic Malle Synthetic Jungle EDP

DIPTYQUE Vetyverio EDT

Goldfield & Banks Island Lush parfem

Foto: PR

Povezani članci

oud
Parfemi

Zbog čega su OUD parfemi popularni u zimskom periodu godine?

parfema
Parfemi

#BEAUTYNEWS: Eksperti su otkrili inovativno rešenje za zaštitu parfema od UV zraka i očuvanje mirisnog potpisa

Parfemi

Šik poput Birkin tašne: Hermès predstavlja novi parfem – Barénia

mirisne note koje utiču na emocije
Parfemi

Stres, nesanica, nedostatak samopouzdanja: Kako da odaberete parfem koji će uticati na vaše emocije

rabanne million gold for her
Beauty Business

Hoće li ovo biti parfem sezone? Gigi Hadid je zaštitno lice Rabanne Million Gold For Her

Dior J’Adore
Parfemi

Rihanna je novo zaštitno lice kultnog mirisa Dior J’Adore