Kako usporiti gubitak kolagena u koži?

Proizvodnja ovog proteina, koji održava kožu čvrstom, počinje da opada u kasnim dvadesetim i ranim tridesetim, ali promišljena dnevna rutina može usporiti gubitak kolagena. 

Kolagen je jedan od najzastupljenijih proteina u ljudskom telu. Njegovo smanjenje, zajedno sa gubitkom elastina (esencijalnog proteina u koži odgovornog za elastičnost) i dehidratacijom kože, tri su ključna faktora koji utiču na njeno starenje. Proces gubitka kolagena ubrzava se nakon 40. godine. No, eksperti kažu da praktikovanje adekvatne rutine nege može usporiti ovaj gubitak, odnosno da može doprineti očuvanju onog postojećeg, ali i stimulaciji proizvodnje novog kolagena. Estetski tretmani, koju uključuju primenu injekcija ili lasera, biće takođe učinkoviti. No, i pored toga, neophodno je uspostaviti i držati se dobrih navika za negu kože.

6 jednostavnih navika koje će usporiti gubitak kolagena u koži

1. Smanjite izlaganje suncu i svakodnevno koristite SPF

Ultraljubičasto zračenje utiče na proizvodnju kolagena u koži, zbog oksidacije koju proizvode UV zraci, ubrzavajući uništavanje kolagena i utičući na smanjenje njegove proizvodnje. Upravo zbog toga, neophodno je koristiti adekvatnu zaštitu od sunca. 

2. Posegnite za zelenim čajem i đumbirom

Eksperti preporučuju antioksidativne i antiinflamatorne „infuzije“, kao što su zeleni čaj i đumbir. Fitohemikalije su moćna biljna jedinjenja koja mogu doprineti sprečavanju oksidativnog oštećenja ćelija. 

3. Obogatite svoju ishranu namirnicama bogatim kolagenom

Protein kolagena pronaći ćete u:

  • Supi od kostiju
  • Ribama poput tunjevine ili lososa
  • Mlečnim proizvodima
  • Orašastim plodovima
  • Namirnice bogate vitaminom C (paradajz, jagode, pomorandže, paprika) takođe doprinose proizvodnji kolagena.

4. Konzumirajte što manje masti, šećera, kao i prerađene hrane

Zbog proteina niskog kvaliteta, one utiču na proizvodnju kolagena i elastina. 

5. Hidratirajte, hidrirajte, hidrirate!

Našim ćelijama je potrebna voda da bi se regenerisale i eliminisale toksine.

 6. Izbegavajte cigarete i alkohol

Vredi ponoviti i zapamtiti koliko negativno utiču na kožu, uzrokujući propadanje kolagenskih vlakana, ali i utičući na zadržavanje tečnosti, oksigenaciju i ishranu ćelija.

Foto: Instagram/@sofiaruutu

Sadržaj naveden u ovom članku napisan je samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet ili konsultaciju. Naglašavamo da se BeautyDesk.rs ne bavi pružanjem medicinskih saveta ili usluga. Mišljenja i sadržaj uključeni u članak samo su stavovi autora, te ne treba da se koriste kao zamena za ekspertsko mišljenje ili konsultaciju, niti BeautyDesk.rs može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu oslanjanjem na sadržaj članka.

Povezani članci

Mistovi za lice
Nega

Beauty Desk lista: Mistovi za lice koji donose instant osveženje

hidratantne kreme za negu masne kože
Nega

Hidratantne kreme za masnu kožu lica koje vam preporučujemo da isprobate ovog leta

za zaštitu od sunca
Nega

Kako da odabrate adekvatan SPF preparat za svoj tip kože

uljani čistači
Nega

Najbolji uljani čistači koji će promeniti vašu rutinu nege kože – Beauty Desk lista

iscpucale pete
Nega

Kako da se pobrinete za suve, ispucale pete?

sredstvo za čišćenje lica
Nega

Beauty osnove: Kako odabrati najbolje sredstvo za čišćenje lica za vaš tip kože